Fakat Bizans halkı Türk halkına benzemez.Bizim gibi durup da son demde değil, her fırsatta parlarlar.Başlarındakilerin ufacık bir yanlış ayak atması; kendilerini unutup vergileri çoğaltması,şehirde büyük bir ayaklanma doğurur.
“Ne kadar az bilirsen o kadar iyi uyursun.” der Gorki…
İzahını Sartre yapar:
“Uyursan gece biter, uyumazsan sen.”
Son noktayı Freud koyar:
“Çok uyumak kaçmaktır, uyuyamamak ise yakalanmak…”
Yemin ederim size baylar, fazla bilinçli olmak bir hastalıktır. Gerçek, tam bir hastalıktır. Sıradan bir bilinç, insanın yaşamı için fazlasıyla yeterlidir.
Fyodor Dostoyevski
Ama burada gereksiz bir soru soruyordum kendime:"Hangisi daha iyidir,kolay elde edilmiş bir mutluluk mu,yoksa insanı yücelten acılar mı?Evet,hangisi daha iyidir?"