Savaş tarihinde görülen, en yıkıcı ve etki gücü en yüksek silah sizce hangisidir? Bu sorunun cevabı kılıç, makineli tüfek, tank ya da atom bombası olamaz. Zira bu sorunun cevabı, çok daha fazla sayıda insanın ölümüne neden olan ve sayısız çatışmanın sonucunu tayin eden bir silah olmalıdır. Bu öylesine aşina olduğumuz bir silahtır ki gözden kaçırmamız işten bile değildir. Bahsedilen silah besindir, daha iyi ifade etmek gerekirse, besin stoku üzerindeki kontrol gücüdür. Bir silah olarak besinin sahip olduğu güç, antik çağlardan bu yana kabul edilen bir gerçekliktir. M.S. 4. yüzyılda yaşamış olan Romalı Askeri Yazar Vegetius şöyle diyordu: "Açlık, genellikle, bir savaşın yol açabileceği yıkımdan çok daha büyük bir yıkıma neden olur. Kıtlık, kılıçtan daha keskin bir silahtır." Vegetius şöyle bir veciz söz aktarıyordu: "Besin ya da diğer geçim maddelerine duyulan ihtiyacı karşılayamayan ordular, savaş yapılmaksızın mağlup edilirler."
Yapılan tüm hesaplamalar, Avrupa'nın kaderinin yiyecek erzakına bağlı olduğunu göstermektedir. Eğer elinizde ekmek varsa Rusları yenmek bir çocuk oyuncağıdır...