En çokta geceyi seviyorum. Çünkü Görmezden geldiğin tüm duyguların, öyle bir baskı yapıyor ki, istemsizce o duygularının esiri veyahut kölesi oluyorsun. İstemsiz kabulleniyorsun...
İşte bu yüzden sevgili,
Ben geceyi sevdim,
Sen sevdiğim geceye ihanet eden yıldızları.
Bizimkisi de o misal...
- “Bunu okulda mı öğrendin?”
- “Orada bir şey öğrendiğimiz yok... Bir okul öğretmeniyle gerçek bir filozof arasındaki fark, öğretmenin çok şey bildiğini sanıp bunu durmadan öğrencilerinin kafasına sokmaya çalışmasıdır. Oysa filozof öğrencileriyle birlikte her şeyin temeline inmeye çalışır.”