Goethe nin 1774’te ve sadece iki haftada yazmış olduğu bu eseri gerçekten insanı derinden etkiliyor.Yayımlandığı dönemde büyük üne kavuşmuş olan bu eser bazı yerlerde yasaklanmış nedeni de gençler arasında bir intihar dalgasına yol açmasıymış.Bir insan 25 yaşında nasıl böyle bir eser kaleme alır şaşırmadan edemedim. Kitabın her cümlesini ayrı bir heyecanla okudum.Goethe’nin bu eseri heyecan ve başkaldırıyla tanımlanan kültür ve sanat akımı Fırtına ve Coşku’ya (STURM UND DRANG)ait kabul ediliyor ve Romantizm akımının önünü açtığı de yadsınamaz bir gerçek.İnsanın psikolojik bir travma vs yaşamadığı sağlıklı bir zamanda okuyabileceği çok güzel bir eser bence psikolojik bunalımlar yaşarken bu eseri okumanızı tavsiye etmiyorum.Goethe’nin okuduğum ilk ve tek eseriydi ilerleyrn dönemlerde başka kitaplarını da okumaya karar verdim dili çok akıcı ve gerçekten başarılı bir yazar.Sözlerimi kitaptan beğendiğim alıntılarla noktalamak istiyorum Herkese keyifli okumalar.. ~Hayal güçlerini böylesine büyük bir gayretle eski acıların anılarını tazelemek için kullanmak yerine,bugünü olduğu haliyle kabullenmeye çalışsala,çektikleri acılar eminim hafiflerdi..~Dünyada en mutlu olanlar , günlerini çocuklar gibi geçirebilenler oyuncak bebeklerini her yerde yanlarında götüren onların giysilerini çıkarıp giydiren annelerin tatlı ekmekleri sakladığı çekmecenin etrafında pür dikkat dolanıp duran ve istediklerine nihayet kavuşunca ağızlarını tıka basa doldurup biraz daha diyenler.Yaratılanlar arasında işte onlar mutlu olanlar Uğraştıkları bayağı işlere hatta kendi tutkularına görkemli adlar takan sonra da bunları insanlığın selameti ve esenliği için yapılan çok büyük başarılarmış gibi gösterenler de gayet iyi durumdalar .Ne mutlu böyle olabilenlere..~Aslında aralarında en çok korkanlardan biri