Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Recep Bozdoğan

Recep Bozdoğan
@RecepBozdogan
16 okur puanı
Ağustos 2019 tarihinde katıldı
Celali isyanları denince, aslında en az XVI. yüzyılın başlarından beri imparatorlukçu Osmanlı düzeninin değiştirmeye başladığı siyasî ve sosyal koşullarla atbaşı yürüyen ekonomik darlığın üzerine çöktükleri ağır bunalımın, bütün Türkiye üzerinde yarattıkları büyük bir karışıklığın her sınıftan insanları birbirleriyle kanlı kavgaya tutuşturmasından çıkan olayları anlamak gerekir.
Sayfa 14 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Zevksizlik üzerine
İmparatorluğun son dönemindeki mevleviyet payeli kadılardan birinin mezarı, dört asırdan beri bütün meslektaşları gibi mevali-i îzamdan olduğunu gösteren bir kavuklu mezar taşının altında etrafını çevreleyen hoyratlığa, zevksiz modern kabristanlara karşı direnerek son uykusunu uyuyor.
Sayfa 94 - Kronik KitapKitabı okudu
Anadolu Fütuhatı
Anadolu fütuhatının geçici bir akın, askerî bir hareket mahiyetinde kalmayarak, sistematik bir iskân mahiyetini almasında, Orta Asya’dan başlayan bu kesif ve devamlı Türk muhacereti birinci derecede âmildir. ...Tuğrul’un, Alp Arslan’ın, ve bilhassa Süleyman’ın fütuhatı, bu muhaceret seline muntazam bir istikamet verdi.
Sayfa 40

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Kosova sonrasında Bizans üzerindeki baskının arttığı görülecekti. V. Ioannes'in ölümüyle tahta çıkan II. Manuel'in saltanatı devresinde (1391-1425) imparatorluk yalınızca surlar içindeki İstanbul'dan ibaret bir görüntü arz ediyordu.
Sayfa 39
Gaza
1243'te Selçukluların Moğollar karşısında uğradıkları bozgun, Levantta Mısır ve Suriye'nin Haçlı istilasına açık hale gelmeleri, Rodos ve Ege adalarında yerleşen Latinlerin varlığı İslâm dünyasında gittikçe içine kapanan bir görüntü yaratmıştır. ... Bununla birlikte Moğollar ve Haçlılar arasında sıkışmışlık hissi İslam dünyasında gazanın güçlenmesinde etkili olmuştur.
Sayfa 16
Reklam
Resmi tarihçilik Karlofça'yı imparatorluğun "duraklama" döneminin başlangıcı olarak görür. Tarihsel anlatıyı toprak kazanma ve askeri zaferler üzerine kuran bir yaklaşım için elbette şaşırtıcı değildir bu yorum. Oysa 17. yüzyılda yeni bir imparatorluğun tesis edilmekte olduğu dikkatlerden kaçmaktadır bu anlatı biçiminde.
Sayfa 5
Kanuni Sultan Süleyman'ın müttefiki Fransa kralına gönderdiği mektuptaki ifadeler boş bir böbürlenme olmayıp denge kurucu büyük bir emperyal sistemin kendisini algılama biçimidir.
Sayfa 4
1517'de Avrupa tarihinde dinsel bölünmenin ilk adımı olarak Augustinus'cu keşiş Martin Luther, Wittenberg'deki saray kilisesinin kapısına Doksan Beş Tez'ini çivilerken, Yakındoğu'da Mısır ve Suriye'yi ele geçirmiş olan Osmanlıların Portekiz ve İspanyol tehdidine karşı Levanttaki hakimiyeti başlıyordu.
Sayfa 3
Akdenizde Osmanlılar
Nasıl ki Heredot'un İstorias Apodesis adlı eserindeki anlatılanlarda Perslerin, Yunan ve Mısırlıların farklı kültürel ve toplumsal özellikleri sıralanırken antikçağların Akdeniz'inin biçimlendirdiği ortak belleğe göndermeler yapılması şaşırtıcı değilse, 16. yüzyıla gelindiğinde de Osmanlıların olmadığı bir Akdeniz resmetmek mümkün değildir.
Sayfa 2
Osmanlıların Tarih Bilgileri ve Dip Ataları
... İznik fatihi Kutalmışoğlu Süleyman Şah'ın nezdinde efsanelere bürünmüş hatıraların akisleri, 15. yüzyıl Osmanlı tarihlerine onu kendi ataları arasında zikredecek kadar etki etmiş durumdaydı.
Sayfa 17 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Reklam
I. Anıt Doğu Yüzü
İčrä ašsýz, tašra tonsýz, jabyz-jablaq budundä özä olurtým. İnim kül-tigin sözläšdimiz. Aqañymýz âčimiz qazyanmýš budun aty küsi joq-bolmazun tijin, türk budun üčün tün udymadym, kündüz olurmadym. Zenginliğiyle parıltılı bir halk üzerinde hükümdar olmadım. İçerde aç, dışarda çıplak, zayıf ve sefil bir halka hükümdar oldum. Küçük kardeşim Kül-Tegin'le konuştuk. Babamızın ve amcamızın kazanmış oldukları halkın adı sanı yok olmasın diye, Türk halkı için gece uyumadım, gündüz oturmadım.
Sayfa 146 - Türk Dil Kurumu YayınlarıKitabı okudu
I. Anıt Doğu Yüzü
Täñri küč birtük-üčün aqañym-qayan süsi böritäg ärmiš, jaýysý qoitäg ärmiš. Täñri güç verdiği için babamın ordusu kurt gibi imiş, düşmanları da koyun gibi imiş.
Sayfa 134 - Türk Dil Kurumu YayınlarıKitabı okudu
I. Anıt Doğu Yüzü
Özä-kök täñri asra jayýz jir qylynduqda ikin-ara kisi oyly qylýnmys. Kisi oylýnda özä äčüm-apam bumyn-qayan istämi-qayan olurmys. Olurypan türk budunyn ilin törüsin tuta birmis , iti birmis. Tört buluń qop jaýy-ärmis, sü-süläpän tört bulundaqy budunyý qop-almys, qop-baz qylmýs, bašlíýyý jükündürmis, tizligig sökürmis. Yukarıda mavi gök, aşağıda kara toprak yaratıldığında, ikisi arasında insan oğulları yaratılmış. İnsanoğullarının üzerinde atalarım Bumin Kağan ve İstemi Kağan yücelmişler. Üstat olduktan sonra, Türk halkının imparatorluğunu ve kurumlarını yönetmişler. Dünyanın dört bucağında çok düşmanları varmış, ama ordu ile sefere çıkıp dünyanın dört bacağındaki çok halkı köle etmişler, yola getirmişler, onlara baş eğitmişler, diz çöktürmüşler.
Sayfa 126Kitabı okudu
II. Anıt Kuzey Yüzü
Özä täñri asra jïr jarlyqaduq üčün közin körmädük qulaqyn äsidmädük budnymyn ilgärü kün toyusyqyña birgärü kün ............. quryyaru kün batysyqyñä jyryäru tün ........ ..................... altunyn örüñ-kümüšin qyryyllyy qutajyn äkinlig isigtisin özlik-atyn adyyryn qara kisin kök täjänin türkimä qazyanu birtim iti-birtim. Yukarıda gök, aşağıda yer lütfettiği için, halkımı gözüyle görmediği kulağıyla işitmediği, ileride gün doğusuna, sağda gün ortasına, geride gün batısına, solda gece ortasına ...... götürdüm. ......(Çinlilerin) ...... (kızıl) altınını, beyaz gümüşünü, parça parça ipeklilerini, isigti? tohumlarını, öz at ve aygırlarını, kara samurlarını, gök sincaplarını, Türklerime ve halkıma kazandırdım, yoluna koydum.
Sayfa 198 - Türk Dil Kurumu YayınlarıKitabı okudu
Geri14
74 öğeden 61 ile 74 arasındakiler gösteriliyor.