Ihlamur Düşleri

Ihlamur Düşleri
@Romanhane
*Okur-Yazar (Şiir-Roman) *Bazen Nickten dolayı kadın sanıyorlar nedense! *Uludağ Üni./Seol National Uni.- Master- Güney Kore/ University of Western Cape- C.Town/S.A *Polyglot: Turkish, English, Korean, Arabic, Dutch, Portuguese and some French
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Dünya üzerindeki gördüğümüz her şey kadının eseridir.
Sayfa 10 - Aylak Adam Yayınları·Kitabı okudu
Alıntı
Ihlamur Düşleri
Kötü şeyler de buna dahil mi? :))
Dayanamam yazarım…
En sinir olduğum şeylerden bir tanesi, bir gönderi paylaşıp altına gelen düşüncelere cevap veremeyeceğini hissedip yorumların kapatılmasıdır. Kimsenin kimseyi rahatsız (taciz) etmeye hakkı yoktur. İster açık olsun, ister kapalı olsun, ister müslüman olsun, ister bir başka inanca sahip olsun ya da bir inanca sahip olmasın. Kimseyi taciz edemezsiniz. Taciz edeni ise haklı bulmamalısınız. Taciz eden için savunma yapmamalısınız. Yorumlarda kimseyi kısıtlamadığınızı söylediniz. “…tesettürün daha rahat bir hayat yaşamak için insanın hayatında olmazsa olmazı olduğunu daha net görüyoruz,” diyerek, insanların taciz edilme oranını azaltmak için tesettürün gerekli olduğunu söylüyorsunuz. Müslüman olmayanların taciz edilebileceğini belirtiyorsunuz. Bir insan birilerini taciz ediyor diye kızıp ileti paylaşacağınız yerde, insanlar sizi taciz ediyor o yüzden tesettür gerekli diyorsunuz ve insanlardan kendilerini kısıtlamalarını istiyorsunuz. Siz, insanların sadece gözlerinin göreceği şeyleri kısıtlarsınız, beyinlerinin görebileceği şeyleri değil. Taciz edeni savunmadığınızı söylediniz. “‘Bana bakmadan geçme’ der gibi ilgi çekici fotoğraflar paylaşıp da kimse beni taciz ediyorlar demesin,” diyorsunuz. Kimse bir fotoğrafı “Hey! Bana bak,” demek için koymaz. Bir kişi fotoğraf koydu diye taciz edene hak veriyorsunuz. “Sen öyle bir fotoğraf koydun tabii ki taciz edilirsin,” diyorsunuz. Taciz eden kişilere meydan yaratmaktan başka bir şey yapmıyorsunuz. İnsanların giyimine, fotoğrafına, saçına, gözüne bakıp bunu yaptın şunu yaptın taciz edilirsin diyeceğinize insanlığı öğrenin. Kişinin kendisinin vereceği kararlara karışmayın. Gidin kendi saçınıza, gözünüze, fotoğrafınıza ne yapıyorsanız yapın. Biri gelip size “Tesettürlüsün ve beni bu şekilde tahrik ediyorsun,” deyip taciz etse bu
1000Kitap
Gönderi kullanım dışı
Ihlamur Düşleri isimli okura yanıt verildi
Ihlamur Düşleri
Gizem Demircan Size de iyi günler. Hoşça kalın.
Dayanamam yazarım…
En sinir olduğum şeylerden bir tanesi, bir gönderi paylaşıp altına gelen düşüncelere cevap veremeyeceğini hissedip yorumların kapatılmasıdır. Kimsenin kimseyi rahatsız (taciz) etmeye hakkı yoktur. İster açık olsun, ister kapalı olsun, ister müslüman olsun, ister bir başka inanca sahip olsun ya da bir inanca sahip olmasın. Kimseyi taciz edemezsiniz. Taciz edeni ise haklı bulmamalısınız. Taciz eden için savunma yapmamalısınız. Yorumlarda kimseyi kısıtlamadığınızı söylediniz. “…tesettürün daha rahat bir hayat yaşamak için insanın hayatında olmazsa olmazı olduğunu daha net görüyoruz,” diyerek, insanların taciz edilme oranını azaltmak için tesettürün gerekli olduğunu söylüyorsunuz. Müslüman olmayanların taciz edilebileceğini belirtiyorsunuz. Bir insan birilerini taciz ediyor diye kızıp ileti paylaşacağınız yerde, insanlar sizi taciz ediyor o yüzden tesettür gerekli diyorsunuz ve insanlardan kendilerini kısıtlamalarını istiyorsunuz. Siz, insanların sadece gözlerinin göreceği şeyleri kısıtlarsınız, beyinlerinin görebileceği şeyleri değil. Taciz edeni savunmadığınızı söylediniz. “‘Bana bakmadan geçme’ der gibi ilgi çekici fotoğraflar paylaşıp da kimse beni taciz ediyorlar demesin,” diyorsunuz. Kimse bir fotoğrafı “Hey! Bana bak,” demek için koymaz. Bir kişi fotoğraf koydu diye taciz edene hak veriyorsunuz. “Sen öyle bir fotoğraf koydun tabii ki taciz edilirsin,” diyorsunuz. Taciz eden kişilere meydan yaratmaktan başka bir şey yapmıyorsunuz. İnsanların giyimine, fotoğrafına, saçına, gözüne bakıp bunu yaptın şunu yaptın taciz edilirsin diyeceğinize insanlığı öğrenin. Kişinin kendisinin vereceği kararlara karışmayın. Gidin kendi saçınıza, gözünüze, fotoğrafınıza ne yapıyorsanız yapın. Biri gelip size “Tesettürlüsün ve beni bu şekilde tahrik ediyorsun,” deyip taciz etse bu
1000Kitap
Gönderi kullanım dışı
Ihlamur Düşleri isimli okura yanıt verildi
Ihlamur Düşleri
Gizem Demircan Alay falan yok yazdığımda. Sadece sitem var. Uzadığını düşünüyorsanız uzatmayacaksınız niye uzatıyorsunuz. Ben sadece yazılana cevap verdim. Son sözü siz mi söylemek zorundasınız. Uzuyorsa uzatmayın. Dün seksen tane şey yazıldı yorumun altına; sabırla düşünerek okudum. Her yazılana cevap vermiyorum. Siz de vermeyin gerekirse. Sadece son yazdığınıza cevap olarak yazdım onu. Yazdığınız şuydu: "Yazacağınız şeylere cevap vermemin önemli olmadığını düşündüm. İyi günler. Küttt!!" Posta koyup gider gibi. En azından cevap hakkına saygı duyun. Benimkisi cevaptı ve sitemdi sadece. Alay felan da değildi. Tartışma, uzlaşıp iyi şeyler bulmak için yapılır. Her şeyden polemik çıkarmak için değil. Dün o ilk mesajı atmamın sebebi de kimseye arka çıkmak değildi. (Hastalık burda zaten!!! Hemen konuyu mahalleye bağlama!) Bir insan iletisini yoruma kapatmış. Kapatabilir. Kim olursa olsun bunu kullanarak o kişiyi rezil edip gözden düşüremezsiniz. Linç edilmesi için afişe edemezsiniz. Siz bunu reddederek bir insanı linç etmeye kalktınız. Bir sürü aşağılama ifadesi yazıldı çizildi o insan için. Yorumunda eksik düşünmüş olabilir. Yanlış şeyler de söylemiş olabilir. Güzelce eleştirirsiniz. İnsanların hakkını kimse kısıtlayamaz. Benim itirazım tamamen bunaydı. Bir de ne inançta olduğu belli olmayan bir sürü insan konuyu ya tesettüre, ya bilmem nereye... bu kafadaki insanlar vs den din düşmanlığına kadar götürdü. Bırakın Allah aşkına. Tartışma üslubu diye bazı öneriler sundum. Boğaz boğaza kelle koltukta tartışma mı olur. Dünyanın kaç ülkesinde kaç dilde programlar izledim yok böyle bişey. Onlarca farklı ülkeden yüzyüze görüştüğüm arkadaşlarım oldu. Yok böyle bir şey. Uzakdoğusundan,Avrupasından, Amerikasından , Afrikasına varıncaya kadar. Bu kadar ideolojik kamplaşma ve bölünmüşlük hiç bir yerde yok. Linç değil, fikirleri üslubunca tartışmalı dedim. Tüm söylediğim özetle bu. Bakıyorsun fikir neresinde diye...adeta sanki fikirle ilgileri yokmuş da daracağı kurup insan asmakla ilgililermiş gibi pek çok insan (hepsi değil..). Ya bu nefret söyleminden kim ne kazanmış ne kazanıyor!!? Tüm itirazım buna. Ama nafile anlatamıyorsun... Olmuyor. Malesef...~ ( Yani kişiselleştirmeyelim, ne sizinle ne de başkasıyla derdim yok. Attığım ilk mesajda bile taciz konusunda gayet açık ve net yazdım oraya. Ama tatmin olunmadı ise; bir yere taraf olmam beklendiyse kimsenin tarafı olmuyorum. Bununla ilgili yeterince hayat tecrübem var... Hepsi bu..~ (Daha tartışacaksanız özelden yazalım, zira uzadıkça uzuyor. )