Ancak öykücünün ressamın ya da oyuncunun tersine, fotoğrafçı tek bir fotoğrafta, yalnızca bir tek inşa edici seçim yapar: fotoğrafı çekilecek anın seçimi.
John Bergerr
Profesyonel fotoğrafçı fotoğraf çekerken, genel seyirciyi uygun bir geçmiş ve gelecek atfetmeye ikna edecek bir an seçmeye çalışır.
Fotoğrafçının zekası ya da konusuyla duygudaşlığı uygun olanın ne olduğunu tanımlamada yardımcı olur ona.
John Bergerr
Bir şeyleri değiştirmeyi ve yönetmeyi başaramayan beyinlerin vardığı çözüm; hissizleşme.
Bugün insanların bir kısmı, değişen dünyaya karşı hissizleşerek kendi savunmasını geliştirmiş durumda.
Corinne, memleketin en zeki kadınlarından biridir. Kendisinden ve ailesinden ben çok ilham aldım.
Akıllı, zevkli, aklıselim sahibi,cesur. Kendimi çok yalnız hissettiğim zamanlar müşküllerimi ona anlatır ya da yazardım.
Türk kadının Batılı kadınlar gibi toplumda yerini alması lüzumludur. Kadınlar konusunda cesur olalım. Vesveseyi bırakalım. Onların beyinlerini ciddi bilim fenle süsleyelim.Şeref ve haysiyet sahibi olmalarına birinci derece de önem verelim.
M.Kemal Atatürk
Dünya insanlar için bir imtihan yeridir. İmtihan edilen insanın her soruya pek uygun cevap vermesi mümkün olmayabilir.
Fakat düşünmelidir ki, hüküm, cevapların bütününden ortaya çıkan neticeye göre verilir
Güzellik için geçerli olan şeyler, ifade için de geçerlidir. Doğrusu bir tabloyu bize sevdiren veya bizi ondan uzaklaştıran şey, çoğunlukla resimdeki bir figürün ifadesidir.
Aslında Sanat diye bir şey yoktur. Yalnızca sanatçılar vardır.
Yorum: Kitabın ilk cümlesi hemen düşünmeye yöneltti. Geçmişten günümüze sanat dediğimiz birçok eser aslında onu üreten sanatçının ürünü değil mi ? Mağara resimlerinden Albrecht Dürer'in resimlerine oradan Picasso resimlerine kadar ki bu süreç hep bir sanatçı ile ilgili. Peki bir sanat eserinin SANAT denilmesine kim karar veriyor, toplum mu yoksa o konuda uzman kişiler mi ?
Şimdilik merak ettiğim bu soruların ilerde önüme çıkacağını düşünüyorum.