Sefa dogru

10/10
·48 syf.··
Beğendi
·
2022 28. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 12 Eylül 2022 01:46
Uzun yolculukta şiir kitabı okumak çok daha zevkliymiş daha önce roman,hikaye okurdum. Tam odaklanamazdım ama şiir kitabı öyle olmadı. Cuk oturdu diye bilirim :)) Bu şiir kitabını baştan sona beşinci okuyuşum. Ve Her okuyuşumda aynı şiir farklı duygular uyandırdı. Bu kitabı okuma niyetinde değildim aslında tavsiye üzerine başka bir şiir kitabı almak için bir kitapcıya gittim ama bulamadım. Ne yapayım derken öyle bakıp birini seçeceğim dedim ve bu kitap nasipmiş. Hiç bilmediğim bir şairdi. Biraz tereddütle aldım ama sonra okumaya başlayınca tekrar tekrar okuyasım geldi. Aslında ben bir şiir kitabına başlarım beğendiklerimi çizerim sonra sadece o cizdiklerimi okurum bu kitapta hic bir yeri cizmedim cünkü hemen hemen her şiiri hoşuma gitti. Tavsiye edilir :)
Şiir
Üç Köpükİbrahim Tenekeci · Profil Yayıncılık · 20182,067 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·147 syf.··
Beğendi
·
2022 27. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 07 Ağustos 2022 00:50
Bir daha hiçbir insana "Kitap okumalısın, neden okumuyorsun, okuman gerek" demiyeceğim diye kedime söz verdiğim bir dönemde okudum bu kitabı. Sanrım benim için en doğru zamanda okumuşum. İnsanları neden anlamıyorum diye çok düşünüyordum hatta oturup ağladığım bile oldu neden anlamıyorum diye sonunda insanları anlamadığımı anladım. Ama kitapları anlıyordum. Onları beni anlıyor mu bilmiyorum ama ben onları anlıyordum. Ve kendime şu sözü verdim kitap bittikten sonra. Ne olursa olsun okutabildiğin kadar kitap okut çevrene. Kitabı satın almam da biraz zahmetli oldu çünkü kolay kolay bulamadığım bir kitaptı. Nedense bu kitabı İnternetten almayacağım diye inat ettim. Kars'ta aradım bulamadım. Çalışmak için İstanbul'a geldim burda da D&R D&R gezdim bulamıyorum Bi türlü en son iş yerinden izin aldım. Bi gün boyunca bilmediğim İstanbul da bu kitabı arıyoruz arkadaşımla birlikte. İstiklal de Bi yerde buldum ve sanırım son zamanlarda bu kadar mutlu olduğumu hatırlamıyorum. bu kadar istedikten sonra kitap benim için bir sıfır önde başladı. Kitap gerçek yaşanmış bir hikaye. Masal gibi ama gerçek eşekle kitap taşıyan bir adam. İnsanlar aydınlansın diye nice zorluklara göğüs geren bir adam. Keşke seni tanıyabilseydim Mustafa amca. Yazar bu kitabı ölüm döşeğinde bitiriyor. Son nefesine kadar bu kitap için çalışıyor. Öyküsünü yazdığı adam ve yazar siz ne güzel insanlarsınız. Umarım sizin gibi ölürüm...
Edebiyat
Eşekli KütüphaneciFakir Baykurt · Literatür Yayınları · 201018,4bin okunma
Puan vermedi·128 syf.··
2022 20. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 30 Haziran 2022 00:04
Bu kitabı 12 yaşındaki kız kardeşimin önerisi üzerine okudum. Bir çok önerdiğim kitaptan sonra bana okumadığım bir kitabın heyecanı ile geldi. Hatta okumazsan bir daha seninle asla konuşmam diye tehdit etti. Hemen okuyorum dedim. Ve okumaya başladım. Gerçek bir yaşam öyküsü 2. Dünya savaşında japonya ya atılan atom bombaları yüzünden etkilerinin on yıl sonra gösteren hastalıklardan etkilenen binlerce kişiden biri olan sadako losemi hastalığına yakalanıyor.Onun öyküsünü anlatıyor. Kardeşimin yorumuyla bitireyim "abi çok etkilendim hatta ağladım biraz. Beni en çok üzen şey hayali vardı ama o hayalleri yarım kaldı ya" dedi.
Edebiyat
SadakoJohanna Hohnhold · Abm Yayınevi · 2020907 okunma
10/10
·50 syf.··
2022 2. kitabı
insanın içinde bir güce itaat etme arzusunu çok güzel bir şekilde kurgulayarak kağıda dökmüş üstad Stefan. O güç istemediğin bir emirle sizi ele gecirebilir mi? Bu itaatı öğretmen-öğrenci ilişkisi ile öreneklendirmesi de cuk oturmuş. Hepimiz öğretmenden çekinirdik, peki kaçımız öğretmenin tahtaya yazdığını sorguladık, ya da koyduğu kuralları sorguladık? Öğretmen ne derse o, o bizim icin en bilgili kişiydi. Öğretmen bize yanlış bir şey öğretse biz onu doğru bilirdik. Belki de yanlış şeyler öğrendik? :) Vatanseverlik ne bunu da cook güzel bir şekilde açıklamış. Yani vatan sizden ahlaka aykırı bir şey istiyorsa siz onu uygulayınca vatansever mi oluyorsunz? Gerçek vatanseverlik ne? Tabii o dönem nazisi bunun cok büyük bir örneği, Bu kitaptan anladığım ve sorguladıklarım bunlar bu kitabı oku çok begeneceksin, tam senin seveceğin bi kitap, mutlaka okutacam sana diyen güzel insan iyiki varsın.
Edebiyat
MecburiyetStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202175,1bin okunma
9/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2021 58. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 21 Ağustos 2021 23:27
Öncelikle Aziz Nesin'i lise yıllarımda dinsiz, imansiz kötü biri olarak biliyordum. Tabi zaman gectikce ve bazı şeyleri sorguladıkca bu düşünce bana cok sacma geldi. Ve şuan keşke herkes Aziz Nesin kadar bazı şeylerin farkında olsa diyorum ve kitaplarinı okuyunca cok daha iyi anladım kendisini. Kalemine resmen aşık oldum. Kitabin ilk basımı 1961 ve biz şuan 2021 deyiz değişen hiçbir şey mi olmaz diye düşünmeden edemiyorum. Evet kitabın son sayfasinda hepimiz de bir parça zübüklük var diyor. O kadar haklı ki şuan topluma baksak herkes torpil ve adam kayırma derdinde. Bugün bir millet vekili gel senin şu işini halledeceğim dese kulu oluruz. Öncelikle bu zihniyetten kurtulmamız gerek. Artık kişiler önemsizleşti benim icin çünkü hangi parti hangi başkan gelirse gelsin yine zübüklük devam edecek diye düşünmeden edemiyorum. Önce bi ahlaki değerlerimizi sonra da düşüncelerimizi değiştirmemiz gerek. Kahramanımız zübük herkesin illallah ettiği fakat herkesin de muhtaç oldugu bir insan. Şuan ismini hatirlamıhom ama geçmişte ünlü bir dolandırıcı mahkemede ben hep kolay yoldan zengin olmak isteyenleri dolandirdim demişti ayni şey bu hikaye icin gecerli olabilir. İşlerini halletmek isteyip torpil yaptırmak isteyen halk onları kandıran bir zübük. Cok keyf aldım okurken ve birazda bazı şeylerin farkına vardım.
Edebiyat
ZübükAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 20128,3bin okunma