Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ragıp Sefa Sarı

Ragıp Sefa Sarı
@Sefoli
• φιλοσοφία, philosophy, Felsefe Kur'an, 41/33
Müslüman 'ın din adına neyi reddetmesi gerekir.? Eğer bir iddia Kur'an'daki bir ayetle tenakuz/çelişki taşıyorsa o iddiayı reddetmek gerekir. ölçü, ele alınan iddiayla çelişki olduğu iddia edilen ayet değerlendirme yapıldığında, bu ayetin zorlama olmayan muhtemel yorumlarının hepsinin söz konusu iddiaayla çelişmesidir.Eğer söz konusu iddia, ayetin zorlama olmayan muhtemel yorumlarından bir tanesi ile çelişmiyor fakat ayetin diğer bir yorumuyla çalışıyorsa, Bu iddianın da Kur'an ile çelişkili olduğunu ileri süremeyiz. Çünkü tenakuz taşımayan yorumunda doğru olma ihtimali vardır, bu durum çelişki itirazının önünü keser. Caner Taslaman/Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi? (Destek Yayınları - 6. Baskı, S,37)
Reklam
“Bir filozof, ‘kavramayı’ ve ‘meşrulaştırmayı birbirinden ayırt etmek için, yeni bir kriter arayan kişi olmalıdır. Bir kişi savaşa veya teröre yol açan belli bir olaylar zincirini ya da kurumları, onları zerrece haklı çıkarmadan, hatta onları lanetleyerek ya da yeni kurumlar icat etmeye kalkışarak; tarif edebilir. kavrayabilir ve açıklayabilir. Bir kişi belli terör eylemlerini (devlet terörü olsun ya da olmasın), onları ortaya çıkaran hatta meşrulaştıran koşulları göz ardı etmeksizin, koşulsuzca lanetleyebilir.”(*) Caner Taslaman -‘Terör’ün ve ‘Cihad’ın Retoriği (*) Jacques Derrida, Autoimmunity: Real and Symbolic Suicides, A Dialogue with Jacques Darrida, Giovanna Borradori’nin röportajı, Philosophy in a Time of Terror içinde, çev: Pascale-Anne Brault and Michael Nass, gözden geçiren: Jacques Derrida, (The University of Chicago Press, 2003), s. 106-107
'Eğer çıkmış olan savaşların suçu dinlere yüklenecekse engellenmiş olanlar içinde dinlerin övülmesi gerekmez mi? Dinsel kurumların savaşlardan sorumlu oldukları dönemde barıştanda sorumlu olmaları gerekmez mi ?'' Caner Taslaman / Terör'ün ve Cihad'ın Retoriği

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
cihad' retoriğinin oluşması, gelişen siyasal meselelerle yakından alakalıdır. Bu retorik sadece Müslümanlara karşı kullanılmamıştır; birçok durumda Müslümanlar birbirini kafir ilan ederek, 'cihad' retoriğinden, kitleleri hasımlarına karşı savaştırabilmek için faydalanmıştır." Caner Taslaman / 'Terörün ve 'Cihad'ın Retoriği
"Yalancı, normal koşullarda gerçekliğe yenik düşer. Gerçekliğin ikamesi yoktur; deneyimli bir yalancının ortaya koyacağı yalan ne denli geniş çaplı olursa olsun, bilgisayarların yardımına başvurulmuş olunsa dahi olgusal gerçekliğin boyutlarına ulaşamayacaktır. Yalancı yalanlarının kaçından yakayı sıyırırsa sıyırsın, prensipte yalancılık yapmış olmaktan yakayı sıyıramayacaktır. (...) Belli bir yerden sonra her zaman yalanın kendine zarar vermeye başladığı bir noktaya varılır. Yalanların muhatabı olan seyirci kitlesi hayatta kalmak için hakikat ile yalanı birbirinden ayıran çizgiyi tamamen hiçe saymak zorunda kaldığında işte bu noktaya gelinir. Eğer hayatta kalmanız, önünüze sunulana güveniyormuş gibi yapmanıza bağlı ise, size sunulan şeyin hakikat mı yalan mı olduğunun bir kıymeti kalmaz. Güvenilebilir hakikat kamusal hayattan tamamen çıktığında, sürekli değişen insan meselelerinin en temel dengeleyici unsuru da onunla birlikte kaybolmuş olur." Hannah Arendt / Siyasette Yalan/s.15-16 - Sel Yayıncılık
Reklam
Nasıl olmuştur da evrenin başlangıç patlaması Bach’a notaları, Rembrandt’a renkleri, Newton’a matematiği hediye etmiştir? Caner Taslaman
" Neden doğa yasaları, evrende gözlenen tasarımları ve tüm çeşitliliği ile canlıların oluşumunu olanaklı kılacak şekildedir?" • Caner Taslaman
Temel soru atomu nasıl gördüğümüz değil, görmenin nasıl var olduğudur." ~C. Taslaman
Dinin temel sırrı imtihandır; imtihan ancak irade varsa, irade ancak kötülük varsa anlamlıdır.
İnsanı yaratan, yaratılışın sırlarını yarattığının özüne yerleştirmiştir." •Caner Taslaman
Reklam
"Allah’ın ezeli hükümdarlığını bilenler için ümitsizlik yoktur." • Caner Taslaman
Doğduğumda baş aşağı edildi kum saatim; kavuşmaya kaç kum tanesi kaldı Rabbim? • Caner Taslaman
Bu bilinç hangi 11 yaşındaki gençimizde var? ... 11-12 yaşlarındayken günlüğüne şunları yazmıştı. "Eğer insanlar, başka insanları görmezden gelmekten mutluysalar, onları bundan vazgeçiremem. Fakat ben biliyorum ki, ben böyle biri değilim. Yatağa uzandığmda, insanların birbiriyle savaştığını veya birilerini ağlatdığını işittiğim zaman kendimi korkunç hissediyorum ben televizyonda Savaş görmekten nefret ediyorum." (Rachel Corrie,2008; 12-13).
En şaşalı otellerde kalarak, en pahalı turlarla yolculuk yaparak ve bir milyon müslüman arasında hepsinden daha seçkin ve daha ayrıcalıklı olarak mutlu bir hac ibadeti ifa eden kişi, inançta İbrahim, davranışta nemrut gibidir." Ali Şeriati / Hac
"Tatmin felsefesine bel bağlayanlar, bir kimlik sorunuyla yüz yüze kalabiliyorlar. Zira kimlik; geçmiş bugün ve gelecek arasındaki sürekliliği temsil eder. Kemal Sayar/ Olmak Cesareti, S,46
1.349 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.