Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ragıp Sefa Sarı

Ragıp Sefa Sarı
@Sefoli
• φιλοσοφία, philosophy, Felsefe Kur'an, 41/33
Zaten öldürenin elinde kitap olmaz " İzgören -Masallarda bir Peri Çıkar Karşınıza Gerçek Hayatta Öğretmen - S,37 - Elma Yayınları
Sayfa 37 - Elma Yayınları
Reklam
Bir ülkedeki eğitim kalitesi o ülkedeki öğretmen kalitesinden ne bir gram fazladır ne de bir gram az. Ahmet Şerif İzgören - Maslalarda Bir Peri Çıkar Karşınıza Gerçek Hayatta Öğretmen S,30 - Elma Yayınları
Sayfa 30 - Elma Yayınları
Öylesine vahşi ve acımasız bir dönemde yaşıyoruz ki, sürekli, acaba rüya mı görüyoruz diye sorgulamamız gerekiyor. Ulusal ve uluslararası eşitsizliklerin karmaşası içinde yaşayan bu denli çok kişinin acılarını ve ümitsizliklerini çaresizce kabullenirken bile, olası tüm dünyaların en iyisinde yaşadığımız yanılsamanın talihsiz tutsakları olmayı sürdürüyoruz." Paulo Freire \ Kültür İşçileri Olarak Öğretmenler: Öğretmeye Cesaret Edenlere Mektuplar

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
"Eğitim kaderdir bir ülke için ya da eğitimsizlik. Ahmet Şerif İzgören -Maslalarda Bir Peri Çıkar Karşınıza Gerçek Hayatta Öğretmen (Elma Yayınları)
Elma Yayınları
Sorun karşısında oluşturulan kanıtlamalar, teodiselerdeki mantıksal boşluklar kötülük sorununu olduğundan güçlü gösteriyor." Metin Yasa/ Kötülük Sorunu -Elis Yayınları S,8
Reklam
"*Handicape" kelimesini sevmiyorum. "Diğerleri gibi değil" ifadesini tercih ediyorum. Çünkü diğerlerini her zaman sevmiyorum. Diğerleri gibi olmamak, bu illa ki diğerlerinden daha az iyi olmak demek değil. diğerlerinden farklı olmak demek. Diğerleri gibi olmayan bir kuş, ne demektir bu? Mozart'ın bütün flüt sonatlarını partizyonsuz ıslıkla çalabilen bir kuş diğerleri gibi değildir. Yüksekten başı dönen başka bir kuş da. Diğerleri gibi olmayan bir inek, telefon etmeyi bilen bir inek olabilir. Çocuklarımdan söz ederken, ''diğerleri gibi değiller" diyorum. Bu, şüphelendiriyor. Mozart, Einstein, Newton, Michelangelo diğerleri gibi değildi. Jean -Louis Fournier/ Nereye Gidiyoruz Baba (Anlatı, S,71 - Yapı Kredi Yayınları)
Antik felsefe bizi sık sık rasyonaliyenin bir tarihi akışının bulunmadığı ve dilin, bilginin, etiğin ya da politikanın doğası hakkında 2500 yıllık bir uçurumun ötesinde bir tartışma yürütebileceğimiz yanılgısına çeker; fakat bazen de "o ebedi ateştir hep öyle olmuştur ve öyle de kalacaktır. •Mırıam Leonard/Antik Felsefeyi Nasıl Okumalıyız - Runik Kitap S,20
Sayfa 20 - Runik Kitap
Entropi yasasında çok önemli bir yere sahip olan, yüksek sayıdaki moleküllerin hareket tarzını ve Hz. Musa'nın denizi yarmasını bir arada düşünelim. Aslında denizin içinde rasgele hareket eden birçok molekül vardır. Denizin ortasından çizeceğiniz hayali bir çizginin sağındaki moleküllerin istisnasız hepsinin daha sağa, soldaki moleküllerin istisnasız daha sola hareket ettiğini düşünebiliriz. Moleküllerin böylesi bir hareketinde deniz yarılır ve de hiç bir bilimsel yasa ihmal edilmemiş olur. Bu tarz durumları görememizin sebebi bunların olası olmaması değil, olasılığının imkansız denecek kadar düşük olmasıdır. Ama olasılıkların bilinçli seçicisi olarak Tanrı'yı gören bir anlayış için, olasılıkların düşük olması sorun olmayacaktır. Böylesi bir mucize oluşumunda, Tanrı'nın müdahalesi doğrudan gözlemlenemez; gözlenen, doğada ortaya çıkan beklenmeyen ve sıra dışı olan, fakat doğanın yasalarına da aykırı olmayan olgudur. Mucizelerin oluşumu, çok düşük olasılıkların seçimi ile gerçekleştiği için bu anlayış, mucizelerin olağanüstülüğüne gölge de düşürmez." Caner Taslaman - Modern Bilim Felsefe ve Tanrı
"Tek yönlü süreçler sonun habercisidir.İnsanın yaşlanma süreci de, evrendeki entropinin artışı da böyledir." •Caner Taslaman - Modern Bilim Felsefe Tanrı , S,13 | İnsan Yayınları
Dinin içindeki hiçbir ilke ve anlatım, apriori olarak evrim teorisinin reddedilmesi gerektiği şeklinde bir anlayışla bilimsel verileri değerlendirmeyi gerektirmez." Caner Taslaman - Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi? S,125 -Destek Yayınları
Reklam
'Boşlukların Tanrısı ' yaklaşımlarını teizmin gerçek pozisyonu gibi gösterip evrim teorisi üzerinden ''korkuluk hatasını" işleyenlerin içinde Richard Dawkins gibi ünlü ateist evrimsel biyologlar da vardır. ((Dawkins, boşlukların Tanrısı anlayışını klasik teizmin Tanrı anlayışı/algısııymış gibi göstermeye çalışmaktadır)) Günümüzde, boşlukların Tanrısı anlayışı birçok Felsefeci ve ilahiyatçı tarafından terk edilmiştir. Artan bilimsel bilgi Yaratıcının varlığını ve kudreti için bir karine/delil görülmektedir. (Caner Taslaman/Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi?S,46) (Boşlukların Tanrısı anlayışı kabaca açıklanmayan olgu ve fenomenleri yaratıcı kudret üzerinden açıklama gayreti. - Yıldızların ışığının nereden geliyor bilmiyoruz demek ki Allah yıldızları yapmış - türünden bakışlar.- * (Korkuluk mantık hatası veya özgün adıyla straw man fallacy, tartışmalarda karşı tarafın argümanını çürütmek için kullanılan ama karşıt argümanı doğru şekilde ele alamadığı için çürütemeyen mantık hatasıdır.) -Parantezler Eklememdır.
Müslüman 'ın din adına neyi reddetmesi gerekir.? Eğer bir iddia Kur'an'daki bir ayetle tenakuz/çelişki taşıyorsa o iddiayı reddetmek gerekir. ölçü, ele alınan iddiayla çelişki olduğu iddia edilen ayet değerlendirme yapıldığında, bu ayetin zorlama olmayan muhtemel yorumlarının hepsinin söz konusu iddiaayla çelişmesidir.Eğer söz konusu iddia, ayetin zorlama olmayan muhtemel yorumlarından bir tanesi ile çelişmiyor fakat ayetin diğer bir yorumuyla çalışıyorsa, Bu iddianın da Kur'an ile çelişkili olduğunu ileri süremeyiz. Çünkü tenakuz taşımayan yorumunda doğru olma ihtimali vardır, bu durum çelişki itirazının önünü keser. Caner Taslaman/Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi? (Destek Yayınları - 6. Baskı, S,37)
“Bir filozof, ‘kavramayı’ ve ‘meşrulaştırmayı birbirinden ayırt etmek için, yeni bir kriter arayan kişi olmalıdır. Bir kişi savaşa veya teröre yol açan belli bir olaylar zincirini ya da kurumları, onları zerrece haklı çıkarmadan, hatta onları lanetleyerek ya da yeni kurumlar icat etmeye kalkışarak; tarif edebilir. kavrayabilir ve açıklayabilir. Bir kişi belli terör eylemlerini (devlet terörü olsun ya da olmasın), onları ortaya çıkaran hatta meşrulaştıran koşulları göz ardı etmeksizin, koşulsuzca lanetleyebilir.”(*) Caner Taslaman -‘Terör’ün ve ‘Cihad’ın Retoriği (*) Jacques Derrida, Autoimmunity: Real and Symbolic Suicides, A Dialogue with Jacques Darrida, Giovanna Borradori’nin röportajı, Philosophy in a Time of Terror içinde, çev: Pascale-Anne Brault and Michael Nass, gözden geçiren: Jacques Derrida, (The University of Chicago Press, 2003), s. 106-107
'Eğer çıkmış olan savaşların suçu dinlere yüklenecekse engellenmiş olanlar içinde dinlerin övülmesi gerekmez mi? Dinsel kurumların savaşlardan sorumlu oldukları dönemde barıştanda sorumlu olmaları gerekmez mi ?'' Caner Taslaman / Terör'ün ve Cihad'ın Retoriği
cihad' retoriğinin oluşması, gelişen siyasal meselelerle yakından alakalıdır. Bu retorik sadece Müslümanlara karşı kullanılmamıştır; birçok durumda Müslümanlar birbirini kafir ilan ederek, 'cihad' retoriğinden, kitleleri hasımlarına karşı savaştırabilmek için faydalanmıştır." Caner Taslaman / 'Terörün ve 'Cihad'ın Retoriği
1.345 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.