Kahraman Nemecsek! Uzun zaman sonra ilk defa bir kitabı bitirirken ağladım.
Bu kitap beni çocukluğuma götürdü. Bizimde çaldığımız cam macunlarını, Pál sokağı çocuklarının da çaldığını hatta bunun için bir dernek kurduklarını bilmek güzeldi :)
Oynadıkları arsa için kahramanca mücadele ettiler bu uğurda Nemecsek'i kaybettiler. Nemecsek uğruna cesurca savaştığı arsanın üzerine bina dikileceğini bilmeden öldü iyi ki...
Geréb reis, Boka seni affetsede ben affetmem her şey senin yüzünden oldu. Macun derneği sana da kırgınım Nemecsek'i haksız yere üzdünüz getirdiğiniz takdir belgesini bile göremedi miniğim, kendi minik ama yüreği kocaman...
Kitabı bitirince düşündüm bizim oynadığımız oyunlar, muhteşem hayal gücümüz şimdi hangi çocukta var. Enteresan bir nesiliz hem sokakta oynadık hem teknolojinin içindeyiz ikisinin bir araya geldiği son kuşak olarak çok üzülüyorum. Nefes alabileceğimiz çocuklarımızın oynayacağı hiç bir alan kalmayan şu İstanbul'da ne işimiz var. Her gün aynı dep dep içinde elimize ne geçiyor. Medeniyet olan yere göçtük, eğitim, iş ve sağlık erişebilirligi diye kendimizi mi kandırıyoruz. İmkanları daha çok olan şehirlerde kendimizi ve çocuklarımızı tüketiyoruz. Kitabı bitirince hüzün çöktü üzerime bütün hayallerimin üzerine bina inşa edildi
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Bu dünya böyledir," diyordu."Sular hendeğine dolar. İnsanlar doğar ölür, gün doğar batar. Ağaçlar büyür çürür. Sular akar, bulut ağar. Ağayı öldürürsün, ağa gelir yerine. Bir daha öldürürsün, bir daha gelir."
Kitap boyunca Memedin bu düzene karşı ne yapsam boş elimden bir şey gelmez düşüncesini nasıl değiştiğini görmüş olduk. Seyran ve Memed aşkı nasıl devam edecek merak ediyorum. Cumhuriyet ve Osmanlı geçişlerini gördük bu kitapta farklı olarak. Keşke emekçinin, işçinin mazlumun ezildiği her düzende bir İnce Memed olsa ya da herkes birlik olsa bir kurtarıcı beklemeden hakkı olanı istese... Kitabın son sayfaları olmasa çok üzülecektim büyük bir rahatlama geldi. İnce Memed ondan bekleneni yapmayınca köylünün hatta Koca Osman'ın, Seyran'ın bile ona gücenmesine dayanamadı yine aldı eline silahı bakalım şimdi kim gelecek... Hükümet destekli, cahil köylü adamı olan ve arkası daha sağlam biri gelir yine düşünüyorum İnce Memed 3 seriye biraz ara vereceğim diyorum bir yandan merak ediyorum du bakali ne olacak