Öncelikle bu bir devam kitabı ilk kitapta körlük salgını ve iktidarın yanlış politikalarını görüyoruz. Devam kitabında ise yapılan ilk seçimde halkın çoğunluğunun boş oy kullanma salgını var(iktidar için vebadan beter bir salgın aslında halkın tepkisi) buna boş oy kağıdının beyazlığından gelen beyaz körlük diyebiliriz. Körlük ne kadar çabuk bittiyse bu kitap o kadar zor bitti. Ülkemizin içinde bulunduğu siyasi sorunlar yüzünden mi bilmiyorum çok zor bitirdim. Yazarın bu yazım tarzına eyvallah demiştim önceki kitapta ama bu sefer takip etmekte çok zorlandım. José Saramago Reis öyle bir yazmış ki dünyada ki bütün iktidarların elleri kirli ve kazanmak için her türlü şeyi yaparlar açın gözünüzü demiş...
Haruki Murakami çok merak ettiğim bir yazardı maalesef istediğim tadı alamadım ilk 100 sayfa çok iyiydi ama sonra merak duygumu kaybettim. Kitabı bitirdiğim için kendime helal olsun diyorum. Yani pupa hava aşığı pupa hava yukarı gereksiz tekrar ve gereksiz bilgiler yani en azından şu olamaz mıydı cemaat hakkında bilgiyi tek bir yerden alamaz mıydık hem amomeden hem tengodan aynı bilgileri cok minik farklarla okumak o kadar baydı ki... Yani her şeye göz kırpmış yazar. Matematik ve müzik ilişkisinden tutun, 1984 distopyası ile harmanlanmak istenerek farklı bir evren olusturmuş ama dolandırmış da durmuş İstanbul'daki taksiciler gibi abimiz, iki ay olayı bizi çok mu etkilemeliydi, ilkokuldaki aşk çok kasvetli ve mutsuz karakterler içimi baydı. Little peopellar götürsün sizi