Eğer insan, bedenini sever ve ona büyük iştahla bağlanırsa o zaman ölümün kudreti altına girer. Fakat eğer bu insanlar onlarda olan gayr-ı cismâni şeyle kendilerini özleştirirlerse, o zaman ölümsüz olurlar, iyiyi (hayr) elde ederler.
İşte bu 'kendini tanıma'dan uzak düşenler ölüme müstahak olurlar (çünkü bedenlerini sevme suçlusudurlar). Çünkü beden maddeden, cisimden mürekkeptir ve madde bütün kötülüklerin kaynağıdır. 'Kendini tanıyan, kendini bilen' kimseler ise iyiliğe kavuşurlar. Çünkü onların tanıdıkları o gayr-ı cismânî öz, Tanrı'yla olan bir cevherdir.
Sayfa 73 - S U F Î KİTAP 4.Basım Eylül 2021. Hermetik Külliyatın Batılı Kaynakları/"Corpus Hermeticum'un Muhtevası·Kitabı okudu