Sümeyye

Sümeyye
@Smyy_slhn
Bulmak var olmaktır ancak bulanlar gerçek mânâda vardırlar.
Selamunaleyküm, hayırlı günler, Bu iletiye yorum yapan arkadaşlar arasından 2 kişiye, bende apayrı yeri olan Ebubekir Sifil hocamın, başta deizm ve mealcilik konuları olmak Ehl-i Sünnet'e mugayir düşünceleri akademik bir dille yerle yeksan ettiği Modern İslam Düşüncesinin Tenkidi adlı şahane eserini hediye edeceğim inşallah. Yok bu kitap bende mevcut diyen olursa Sözü Müstakim Kılmak (2 Cilt Takım) alternatif olarak dursun.
Sümeyye
Ve aleykümselam 📚💐
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
‘Bir Bok Olmak’ İsteyenler
(Bu aralar gündem olan bu yazının fotoğrafını Chatgpt ile metne çevirttim. Daha kolay okunabilir bu sayede.) ‘Bir Bok Olmak’ İsteyenler Yazar: İhsan Oktay Anar Kaynak: Öküz Dergisi, 58. sayı, Mart 1999, syf: 10 Çocuklara "Büyüyünce ne olacaksın?" diye sorulur genellikle. "Büyüdüğünde ne yapacaksın?" diye sorulmaz. Belki de bu yüzden, Türkiye "bir bok olanların" çok, "bir şey yapanların" ise az olduğu bir ülke. Bir bok olanları ya da olmaya çalışanları suçlamıyorum; daha doğrusu, onların bir suçlu mu yoksa kurban mı olduklarına karar vermekte zorlanıyorum. Öyle ya! Toplumumuzun asıl kültürü, bir "hayatta kalma kültürü." "İktidar" çok önemli. Televizyondaki, genellikle gecekondu insanları için hazırlanan programlara bakın bir! Güç sembollerini hemen göreceksiniz. Aynı şeyleri (belki daha yoğun bir şekilde) sokağa çıktığınızda da görebilirsiniz: Asık surat, pirinç lantalı (sahte ya da hakiki) şoföre yüzügü, kalın ve külhani ses tonu ve elbette (özellikle erkekler arasında) "sen" - "canım" - "şekerim" diye hitap etme üslubu... Adam "bir bok olmuş ki" böyle davranıyor ve gücünü hissettirmeye çalışıyor. Fakat onu suçlamanız gerekmez; çünkü bir toplumun bireyleri, ne kadar ezik iseler o kadar ezici olabiliyorlar ki işin daha trajik yönü, Türkiye’de "bir yerlere gelmekte" temel amaç, problem çözmekten çok, "söz hakkına sahip olma" ve kendi gerekliliğini kanıtlama hissettirme. Uygur ülkelerde yönetici olmak çok daha büyük yükümlülükleri gerektirir ve yöneticinin önceliği sadece problem çözmeyi bilmektir. Bu yüzden okuyucuya, "yöneticisine" bir problemle gitmesini önerebilirim. Onun işi budur: Karar alma ve problem çözme... Öte yandan bana, yazar olmak isteyen bazı gençler gelir (sanki ben yazmayı çok iyi bilmiyormuşum gibi...) Onlara, "yazar olmak" ile "yazmanın" farklı
Edebiyat
Sümeyye
Okudum. Çok teşekkür ederim paylaştığınız için🙏💐
Sığ ve Yanlı
4/10
·432 syf.··
2022 67. kitabı
·
35 günde okudu
·
Okunma: 20 Kasım 2022 15:20
Büyük umutlarla tavsiye üzerine okuduğum ama hayal kırıklığı yaşadığım Tanrı İmparatorluğu ve Türkiye adlı kitapla ilgili görüşlerim: 1- Kitabın birinci bölümü yani masonluk, siyonizim, evanjelizim vb. konularda bilgi vermesi açısından güzel. Zaten kitabın elle tutulur tek yanı da bu. 2- Yazar bütün kitap boyunca ağır kemalizm propagandası yapıyor. "Bir elde Kuran, bir elde Nutuk" kelimesi kelimesine böyle yazmış. Çüşş! Biraz kültür, tarih ve izan sahibi herkesin sadece yazdığım bu cümleden yazarın kafa yapısı ve hayal dünyası hakkında bilgi sahibi olacağını tahmin ediyorum. 3- Kitap çok sığ. Gazete haberleri dışında bir şey yok. Türkiye'yi ele geçirmeye çalışan dış güçler ve bunların yurt içinde birçok işbirlikçisi kişi, kurum ve cemaat, tarikat( kafayı bunlarla bozmuş) var ama nedense kitapta bunlardan bir tanesinin dahi ismi cismi yok. Atatürk döneminde İslam'a yapılan hizmetlerden falan bahsetmiş tam evlere şenlik. Çüşş! 4- Yazarımız tam bir AKP ve Erdoğan düşmanı. Kitapta Erdoğan'ı bir çok yerde dış güçlerle işbirliği yapmakla, halkıda Erdoğanı seçmekle (beyni sulanmış diyor kısaca) suçlamış. Dış güçlerin Türkiye'yi güçsüz düşürmek ve parçalamak için Fetö, Pkk, İşid, vb. yapılarla işbirliği yaptığını söylerken bunlarla işbirliği yapan ve medet uman muhalefete tek kelime yok. Amerikası, Avrupası, fetösü, pkk'sı derken hepsiyle mücadele eden Tüm islam ve Türk dünyasına dayanak olan Erdoğan kötü hatta bu dış güçlerin Türkiye'deki asıl elemanı öyle mi? Çüşşş! 5- Türkiye'nin İMF eliyle yıllarca kontrol altına alındığını anlatan yazarımız Erdoğan'ı yine İMF'den borç aldığını için tenkit ediyor. Ancak İMF'ye borcu bitirip İMF'yi ülkeden kovanın Erdoğan olduğunu söylemiyor. Birazcık izan. Sonuç olarak aklı başında hiç bir okuru tatmin etmeyecek, aşırı yanlı, gerçeklerin
Tarih ve Siyaset
Tanrı İmparatorluğu ve TürkiyeRamazan Kurtoğlu · Destek Yayınları · 201775 okunma
Sümeyye
Sizin incelemeniz de çok sığ ve yanlı olmuş.
Doğu mu Batı mı?
10/10
·128 syf.··
2024 22. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 07 Temmuz 2024 16:59
Fatih Harbiye, Peyami Safa'nın tanınan ve önemli eserlerinden biri. Bu kitabın dizisi bile çekildi hatta. Kitap çok akıcı bir dille yazılmış, yer yer eski kelimelere rastlasak da genel olarak yazım dili okumayı çok zorlaştırmıyor. Neriman, Şinasi ve Macit üçgeni içinde geçen bu kitapta Doğu ve Batı çatışmasını, Değişim ve Muhafazakarlık arasındaki mücadeleyi okuyoruz. Değişmek, başka hayatlara özenmek kötü müdür? Bu hayatlara özenmek, bu hayatları yaşamak bizi felakete mi sürükler yoksa iyiliğe mi? Şeklinde sorgulamalar yaptıran harika bir eserdi. Okunmalı...
1000Kitap
Fatih HarbiyePeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 202057,3bin okunma
Sümeyye
Aslında o eski kelimeler, unuttuğumuz dilimize zenginlik katan kelimeler... Bunları bilmediğimiz için eski kitapları okuyamıyoruz malesef.