Ingilizce yazilmis bir kitap, ben fransizcasini okudum. Kafamda hala soru isaretlerinin kalmasina ragmen begendim. Sonu sasirticiydi, Winston'un BIG BROTHER'u sevecegini hiç tahmin etmezdim. Kitapta en çok begendigim sey ise, yazarin icat ettigi dil (novlangue). Böyle bir dile gerek duymasini kolaylikla anlayabildim ve yapilmak istenen için çok mantikli oldugunu düsündüm. Yani insanlari akkilli düsüncelerden uzak tutmak için birebir bir teknik oldugunu düsünüyorum (böyle bir icada karsi olsam da). Böyle bir rejime verecegim isim ise su olurdu "totalitaire-extrême-fictif" (türkçe okunusu "totaliter-ekstrem-fiktif").