Mehmed

Mehmed
@Teodor_Kasab
''Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine...bu hasret bizim...'' MED→KİLİKYA→TROYA...
Mad.Müh
Çanakkale
Adana
65 okur puanı
Şubat 2017 tarihinde katıldı

Mehmed

, bir kitap okudu
10/10
·175 syf.··
2018 11. kitabı
Fyodor Dostoyevski
7.6/10 · 76,9bin okunma
Reklam
7/10
·237 syf.··
Beğendi
·
2018 10. kitabı
Eseri Hannah Arendt'in 'Sivil İtaatsizlik ' kitabı diye okunacaklar listeme eklemiştim.Fakat eser sadece H.Arendt'in değil Hannah Arendt'le beraber belli ünvanlara sahip sekiz kişinin gerek deneyimleri gerek yaşadıkları dönemlerde rast geldikleri ,şahit oldukları ;tarihe damga vurmuş olaylardan yola çıkarak 'Sivil İtaatsizlik' kavramını kendi kişisel görüşleri neticesinde zaman zaman bilimsel verilerle de desteklenerek açıklamaya çalıştıkları güzel bir çalışma olmuş.Eseri okurken siyasi kitap katagorisi diye ayırmamakta yarar var ( En azından ön yargılı yaklaşanlar için söylüyorum) Eserde 'Sivil İtaatsizlik' kavramını açıklayan bu sekiz kişi kavramı sadece açıklamakla kalmıyor bazılarının bizzat yaşadıkları mahkemeler, tutuklamalar;cezaevleri gibi zorlu süreçlere karşılık sivil İtaatsizlik eylemleri ile yaşadıkları haksızlıkları kamuoyuna anlatmaya çalışmış.Eserin ismi de zaten 'Kamu Vicdanına Çağrı/Sivil İtaatsizlik' . Eseri okuyacaklar Hannah Arendt ve Martin Luther King bölümlerine kadar biraz sıkılabilir fakat bu iki yazarın olduğu bölüme gelince gözlerinizin pası silineceğine bahse girerim :) Martin Luther King'in ''Birmingham Cezaevi'nden Mektuplar'' bölümünün neredeyse tamamının altını çizeceksiniz.King, dönemindeki siyah insanlara yapılan her alandaki ayırmcılığa hitaben yazdığı mektup oldukça duygu yüklü.Martin Luther King demişken Bu bölüme gelince Otobüste bir beyaza yer vermediği için tutuklanan Rosa Park'ın hikayesine de farklı yerlerden bakıp M.L.King bölümünü okumak etkileyiciliği kat ve kat arttıracaktır.Hannah Arendt ve M.L.King'in yaşanan haksızlıklara,ayırmcılığa öncelikle ses çıkarması gerekip sessiz kalan kişilere göndermeleri de mevcut.Örneğin Martin Luther King'in yapacağı eylemlere acele etmemesi,biraz beklemesi gerektiğini söyeleyen
Hukuk
Sivil İtaatsizlikKolektif · Ayrıntı Yayınları · 1997163 okunma

Mehmed

, bir kitap okudu
7/10
·237 syf.··
Beğendi
·
2018 10. kitabı
Kolektif
8.4/10 · 163 okunma
''Aşk farklı olanda benzerlik görme gücüdür.''
Kent
Herkesin 'Aşık' olduğu şu dünyada aşk şiirlerinin de insanlar arasında viran olduğu,yozlaştığı çağımızda bakışlarımızı başka tarafa çekmemizde yarar var diye düşünüyorum.Aslında hiçbirimiz 'Aşık' değiliz, sadece onu kullanıyoruz;alan razı satan razı misali .O bakımdan Kostantinos Kavafis'in 'Kent' şiirini ışıklar kapalı vede yalnızken okumak iyi gelecektir.Nede olsa 'Aşk' denen büyülü kavrama kapılmış tüm insanların,zamanın,yanlışların,doğruların;çocukların,kadınların; tutkuların,acıların... içinde olduğu 'Kent'e yüksekten bakarken bir nebze kendimize ayna tutmuş da olabiliriz. ~İyi Okumalar~ ''Başka diyarlara,başka denizlere giderim,dedin. Bundan daha iyi bir kent vardır bir yerde nasıl olsa. Sanki bir hükümle yazgılanmış her çabam; ve yüreğim sanki bir ceset gibi gömülmüş oraya. Daha ne kadar çürüyüp yıkılacak böyle aklım ? Nereye çevirsem gözlerimi,nereye baksam burada gördüğüm kara yıkıntılardır hayatımın yalnızca yıllar yılı yıktığım ve heder ettiğim hayatımın. Yeni ülkeler bulamayacaksın,bulamayacaksın yeni denizler. Hep peşinde,izleyecek durmadan seni kent.Dolaşacaksın aynı sokaklarda.Ve aynı mahallede yaşlanacaksın ve burada,bu aynı evde ağaracak aklaşacak saçların. Hep aynı kente varacaksın.Bir başka kent bekleme sakın, ne bir gemi var,ne de bir yol sana. Nasıl heder ettiysen hayatını bu köşecikte, yıktın onu ,işte yok ettin onu tüm yeryüzünde.