Yazıldığı dönem her ne kadar Stalin döneminin eleştirisi olsa da kitabı yakın zamanda okuyanlar için kitapta geçen olaylar çok tanıdık, bildik gelecektir. Kitabı okurken, çiflik içinde hayvanların yaşadıklarının, tam olarak sizin yaşadığınız dönemle benzerlikler gösterdiğinin farkına varırsınız. Yıllardır yaşanılanlar defalarca hatırlanırken, insanların nasıl da unutkan, kör olduğuna küfreder durursunuz.
Kitap, geç olsa da tüm hayvanların iktidarın nasıl yozlaştığının farkına varmasıyla sonlanır.
"bütün hayvanlar eşittir." ilkesinin yerini “bütün hayvanlar eşittir ama bazı hayvanlar öbürlerinden daha eşittir” ilkesi almıştır.