Her şeyi kitaplara göre düşünmeye, hayal etmeye öylesine alışmıştım, dünyada her olayın kafamda önceden tasarladığım gibi gerçekleşeceğine öylesine inanıyordum ki, bu tuhaf durumu ilk anda kavrayamamıştım.
"Okuduğum ve sahnede oynamaya hâlâ devam ettiğim en muhteşem eserlerden bir tanesi. Ferenc Molnar bu kitabı ufak ufak gazetede paylaştığında bu kadar tutacağını nereden bilebilirdi! Şunu kesinlikle biliyorum, bu kitap sadece bir çocuk kitabı değil. İnsanın içindeki oynama sevdasını ve kendi toprakları uğruna her şeyi yapabileceğini net bir şekilde simgeliyor. Sahi, insan ne için yaşar? Topraklarını savunmak için mi, onuru ve haysiyeti için mi, yoksa sadece yaşamak için mi? Onlar sadece kendi yarattıkları yerde var olma çabası veren çocuklardı. Ah Nemecsek, seni anlamaya çalışmak, iyi insan olmak için bir adım atmak demektir. Burada spoiler vermeyeceğim, ben hiçbir kitap incelememde bir tane bile spoiler vermeyeceğim! Sadece bende yarattığı yankıları paylaşacağım. Biraz bencilce olacak ama sadece kendime küçük, kokulu anılar bırakmak istiyorum. Neticede insan dediğin, adresine ulaşamayan bir mektup. İyi ki edebiyat tarihine bu hikayeyi kazandırdın, Ferenc Molnar!"
Hani derler ya bu hikaye insanı hem ağlatır, hem güldürür. İşte tam da o oldu bana…
Arkadaşlar kitap ile alakalı hiçbir şekilde spoiler vermeyeceğim, sadece bu kitabın insan üzerinde bıraktığı etkiyi sizinle paylaşmak istiyorum. Hani sahil de çıplak ayakla kumsal üzerinde yürürsünüz ya, o güneş alan tarafları kumun sıcak olur ve terliği ayağınızdan çıkardığınız zaman ayaklarınızın altı yanar ve bu sefer hızlı adımlarla, parmak uçlarınızla basarsınız ya kumsala, bu size hem bir yandan gariplik yaratırken, bir yandan bir hoşluk getirir ya, işte bu kitap tam o arkadaşlar! Ben her sayfasını geçerken parmaklarımın uçlarıyla bir diğer sayfasına geçtim. Kitap tek solukta okunabilecek kadar heyecanı bol. Size tek tavsiyem ağlayacağınız
yerlerde üzerine bir de düşünün. İnsan olduğunuzu ve çocukluğunuzu aklınıza getirip, anıların dolabından çocukluğunuzu çıkarın derim. Bakın kitapla alakalı spoiler vermedim ama okudukça neler dediğimi daha iyi anlayacaksınız. Vakit ayırdığınız için teşekkürler arkadaşlar. İyi okumalar…