Yaşru

Yüreğim konuşurken ben susmayı beceremem.
Sayfa 11 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - Beyaz Geceler·Kitabı okudu
Alıntı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
...sırf bunun için yaratılmadı mı o Bir anlığına da olsa, Yakın olmak için senin yüreğine?..
Sayfa 3 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - İ. Turgenyev·Kitabı okudu
Alıntı

Yaşru

, bir kitap okudu
8/10
·151 syf.·
Beğendi
·
8 günde okudu
·
Okunma: 12 Temmuz 2025 00:00
·
2025 18. kitabı
George Orwell
8.6/10 · 296,9bin okunma
8/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2025 17. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 09 Temmuz 2025 19:47
Kitabın kapağında yer alan soru ile başlamak istiyorum: "Hiçbir şey hissedemeyen insanlar nasıl ağlar?" Kitabın kapağını okuduğum andan itibaren bunu ara ara düşünüyorum. Duygular, hayatımızın bir parçası. Bazen duyguların öyle etkisinde kalıyoruz ki inandığımız doğrular ve yanlışlar değişiyor. Ya da gözümüzün önünde duran gerçekler başka anlamlara bürünüyor. Ama ya duyguların hiçbirini hissetmeseydik? Bazı duyguların sırf isimleri bile olumsuzmuş gibi gelir. Üzüntü, öfke, korku ve utanç bunlardan bazıları. Bu duyguları zaman zaman dışlarız. Hissetmek istemeyiz. Bize yükmüş gibi gelir. Ama şu an düşündüğümde bu duyguları hissetmemeyi dileyemem. Sanki her duygu, onları hissetmemiz gerektiği anlarda bize bir şeyler öğretir ve bizi büyütür. Ana karakterimiz Yunjae aleksitimi hastası. Yani duygulara bir hayli yabancı. Okurken empati yapmakta zorlandığım anlar oldu. Duyguları, onun sorgulamalarıyla yeniden anlamaya çalıştım. Tüm yaşadığı sorunlara rağmen annesi ve ninesinin çabaları öyle güzeldi ki... Aralarında var olan bağ bana mutluluk verdi. Ama daha sonra yaşanan olayları, hayatına dahil olan yeni insanları ve bir şeyleri anlama çabalarını okurken diğer saydığımız duygular da bana eşlik etti. Kitapta var olan her karakterin yaşadığı bambaşka olaylar var ve bir süre sonra neredeyse hepsiyle bir bağ kuruyorsunuz. Karanlık yanları ve bence acıları pek fazla olan Gon'la da, okurken neşesini ve anlayışını hissettiğim Dora ile de böyle oldu. Ön planda olmasa da Doktor Shim'in Yunjae'yi yargılamadan dinlemesi, ona sahip çıkması ve sürekli yardım etmeye çalışması çok güzeldi. Kore edebiyatı ile bu kitapla tanıştım. Bu yüzden bende yeri hep ayrı olacak.
Edebiyat
BademWon-pyung Sohn · Peta Kitap · 20213,811 okunma

Yaşru

, bir kitap okudu
8/10
·256 syf.··
Beğendi
·
9 günde okudu
·
2025 17. kitabı
Won-pyung Sohn
8.5/10 · 3.811 okunma