Dinlemeyi öğreniyordu en başta, sessiz bir yürekle, bekleyen, dışa açık bir ruhla, içinde tutkulara, isteklere kulak vermeyi öğreniyordu, yargılara, görüş ve düşüncelere yer vermeden.
İnsanların hayatını kendinize dert edinmeyin, sığ bakış açınızla değerlendirmeler yapmayın! İçi boş, oldukça itici fikirlerinizi, temelsiz çözüm önerilerinizi kendinize saklayın ya da kendi hayatınızda tatbik edin... Belki o tam da düşlediği hayatı yaşıyordur ya sen? Necatigil'in söylediği üzere "İşimize bakalım!" İşinize bakın!!!