Büyüklerin dünyasını, ikiyüzlülüklerini , yalanlarını, toplumdaki haksızlıkları, eğitim alanındaki saçmalıkları iki çocuğun mektuplaşmaları üzerinden çarpıcı bir mizahla anlatan ve eleştiren bir kitap. Sadece çocuklar için değil, anne babalar ve öğretmenler için de kaleme alınan bu yapıt mutlaka okunmalı.
Bireyin gücü, idealinden, ona olan tutkusundan, onun için sürekli çaba sarf etmesinden ve ona ulaşamadığında mücadele etmekten vazgeçmemesinden gelmektedir .