Sıradan merakları cevaplandırmak ve bunları bir pratikte uygulamak için harcadığımız zamanı sadece birazını insan hayatının temelini oluşturan bilime harcasaydık, bugün hastaların ve hastanelerde çok azının tedavi edilebildiği insanlar fabrikalarda beli bükülmüş çocuklar olmazdı, ölüm oranları şimdiki gibi yüzde ellinin üstünde olmazdı, savaşta binlerce insan ölmezdi ve bilimin insan hayatının gerekli bir durumu olarak gördüğü bu aptallığın korkunç sefaleti olmazdı.