Esad'ın otoritesine bundan sonraki ciddi meydan okuma, kendi iktidar grubundan geldi. 1983 ve 1984'te Esad bir kalp krizi geçirdikten sonra seçkin Savunma Bölükleri'nin komutanı olan kardeşi, iktidarı ele geçirmek istedi. Esad'a sadık diğer generaller de Rıfat'a karşı çıkmak için kendi güçlerini başkente taşıdılar. Ancak Esad'ın krizi ustaca yönetmesi, şiddeti önleyip otoritesini tekrar kurmasını sağladı. Rıfat iktidar çevrelerinden ve daha sonra Suriye'den uzaklaştırıldı.
Esad yine baştaydı, ama Hama'daki isyancılara, Şam'daki kardeşine pabuç bırakmaması, otoritesinin halkın onayına veya sivil kuruluşlara değil, silahlı kuvvetlerin sadakatine dayandığını göstermişti. Diktatörlük bu şekilde pekiştirilmiş oldu.
Sayfa 451 - Agora Kitaplığı