Bana verdiğin bir kitapta ne yazıyordu biliyor musun?
‘İnsan sadece yaptıklarından pişman olmalı, yapmadıklarından değil.’ Ben kurduğum hayallere kavuşmak için attığım hiçbir adımdan pişmanlık duymuyorum. Duymayacağım da. Sonunda üzülecek bile olsam bu böyle olacak. Çünkü yapamadığın, cesaret edemediğin her hayalin ömür boyu peşinden gelir. Ve her tökezlediğinde, her mutsuz olduğunda, o hayal senin ‘acaba’n olur. O acabalar zamanla ‘keşke’lere dönüşür. İşte bu yüzden ben yapamadıklarımdan pişmanlık duymaktansa, yaptıklarımdan pişman olmayı tercih ediyorum.
Şunu da belirtmemde fayda var ki kararsız bir mizaca sahipseniz evlendikten sonra dahi acabalar ve keşkeler peşinizi kolay kolay bırakmayacaktır. Fakat bunların bir vesvese olduğunu düşünmeli, olanda hayır vardır diyerek Allah'ın sizi karşılaştırdığı bu kişinin sizin imtihanınız olduğunu ve hikmetini kavrarsanız sizi daha iyi ve güçlü bir insan olma yolunda iyi ya da kötü davranışlarla destekleyeceğini aklınızda bulundurmuş olursunuz.
bir şeyler eksik gibi
uzak gibi bir yerler
varıyoruz, kimse yok; çalıyoruz, açmıyor
oralı olmuyoruz ama iz bırakıyor
sözler de birer kilit
kim kimi zorlayacak
içimizden geçiyor, dilimizden geçmiyor
susuyoruz
insan insana susar
yetiniriz, kısacık bir cümleden artarsa
kelimeler büyük yük
kim kimi taşıyacak
gidiyoruz, çorak çöl; dönüyoruz, boş arsa
kıyılarda bekleriz
çünküler, acabalar