" Yatağımın karşısında bir pencere var. Odanın duvarları bomboş. Nasıl yaşadım on yıl bu evde? Bir gün duvara bir resim asmak gelmedi mi içimden? Ben ne yaptım? Kimse de uyarmadı beni. İşte sonunda anlamsız biri oldum. İşte sonum geldi. Kötü bir resim asarım korkusuyla hiç resim asmadım; kötü yaşarım korkusuyla hiç yaşamadım."
”Kimsenin konuşmadığı, bir dil gibiyim…
Yazarının bile, okumadığı bir kitap…
Hiç çalmayan, bir şarkı…
Hiç sorulmayan, bir soru gibiyim…
Kalabalıklar içinde, varım ama, yok gibiyim ...
hiç vatandaşı olmayan bir ülke
hiç sorulmayan bir soru gibiyim kalabalıklar içinde, varım ama, yok gibiyim ..."
Bir defasında şöyle demişti şeytan bana : " Tanrının da var kendi cehennemi : insanlara duyduğu sevgi ."
Ve geçenlerde şöyle dediğini işittim şeytanın : " Tanrı öldü; insanlara duyduğu merhamet yüzünden öldü tanrı " -
Sayfa 237 - Türkiye İş bankası yayınları·Kitabı okudu
.. bir gün uçmayı öğrenmek isteyenin önce ayağa kalkmayı ve yürümeyi ve koşmayı ve tırmanmayı ve dans etmeyi öğrenmesi gerekir : -uçmak uçarak öğrenilmez birdenbire ! "
Sayfa 195 - Türkiye İş bankası yayınları·Kitabı okudu