Peki ya Çanakkale'deki çocuklar?Savaş yıllarında onların korkuları,heyecanları,gözyaşları,yaşadıkları neydi?..Dünyanın en büyük toplarının çıkardığı o korkunç sesler hangi masaldaki canavarı anımsatıyordu onlara?..Bugüne kadar neden hiç kimse onları düşünmedi?
Sayfa 23 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
—Niçin ağlıyorsun?
—Haksız yere ölüme götürüldüğün için...
O anda bile,insan ruhunu tezatları içinde yakalama metodunu bırakmadı:
—Demek, haklı yere ölüme götürülseydim,gülecektin?
Zira,ey insanlar, ölümden korkmak,bir insanın bilmediği şeyi bildiğini sanmasıdır ki,sadece ahmaklıktır.Hiç kimse ölümün insan için nimet olup olmadığını bilmez;halbuki en büyük fenalıkmış gibi ondan korkarlar.Cehaletin en çirkin şekli,insanın,bilmediği bir şeyi bilir sanması değil midir?