Aleyna

Aleyna
@ainesarc
yeniden iyi biri olmak mümkün

Aleyna

, bir kitap okudu
9/10
·496 syf.··
3 günde okudu
·
2020 10. kitabı
Sabaa Tahir
8.3/10 · 219 okunma
Reklam
10/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2020 8. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 10 Şubat 2020 23:37
Topraktaki bir hobbit yaşardı ve bizi macerasına sürükleyerek devasa bir evrenin içinde,macera dolu bir yolculuğa çıkarırdı.Hobbit benim için her daim 'yakında okunacak o kitap' olmuştu.Bilirsiniz kitap veya seri sürekli aklınızdadır 'evet evet bir gün okuyacağım,filmlerini de izledim ama bir türlü vakit bulup seriye ya da kitaba başlayamadım' diyorsunuz.Evet,Hobbit bu cümlenin kelime karşılığı oluyor.Sonunda spontane bir hareketle Hobbit'e başladığımda filmlerden bile daha çok bağlayan,samimi bir anlatımla sizi çeken,bitirdiğinizde neden bu kadar kısa olduğunu sorguladığınız harika bir hikayenin içine düştüğümü ve asıl seriye başlayamadan içimdeki bu özlemi dindiremeyeceğimi fark ettim. Küçük Hobbit kovuğunda,sakin bir yaşam süren,akşam ne yiyeceği gibi endişeler kafasını kurcalarken evine dalan birkaç cüce ve Gandalf'ın ona bir çeşit hırsızlık görevi yapacağını söylediğinde tabiri caizse hayatı bir gecede tepetaklak olan Bilbo Baggins'i okuyoruz sayfalarda.Ama yalnız onu değil.Onun bakışında cüceleri,elfleri,büyücüleri,insanları ve hazine dolu devasa bir odada gizli kalmış bir ejderhayı okuyoruz.Bu hikayenin birbirine bağlanışını ve yeni hikayelere yol açmasını izliyoruz.Keyfine düşkün,sakin bir şekilde piposunu tüttürerek,öğleden sonra sebze alışverişine çıkmak gibi günlük planlar kuran Baggins'in geçirdiği karakter gelişimine tanıklık ediyoruz ve bu benim kitapta en sevdiğim şey olabilir.Okuduğum bazı seri kitaplardaki gibi gerçek dışı bir değişimden söz etmiyorum burada.Tolkien bu değişimi olabildiğince gerçekçi ve olması gerektiği gibi yapıyor ve Bilbo'nun düşüncelerini de olay akışı arasında bize aktarmayı başarıyor. Bunun dışında bu Dünya hep ilgimi çekiyordu,filmlerde hayran kalıyordum.Ama sayfalarda okumak,resimli baskıda karakalemle resmedilmiş çizimleri
HobbitJ. R. R. Tolkien · İthaki Yayınları · 202317,2bin okunma
8/10
·264 syf.··
2020 7. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 05 Şubat 2020 13:07
Uzun zamandır okumak istediğim ama bir türlü fırsat bulamadığım bir kitaptı İçimdeki Müzik.Kardeşimin okuması sonrasında ben de okuma fırsatı bulabildim sonunda.Kitabımız 11 yaşında müthiş bir görsel hafızaya ve hayallere sahip Melody'nin geçirdiği beyin felcinin sonrasında yaşadıklarını anlatıyor..Kitap boyunca Melody'nin duygularını,düşüncelerini hissediyor,mutluluğuna ortak oluyor,üzüntülerini onunla beraber yaşıyoruz. Kitabı okurken onun yaşadıklarını hissetmeye,empati kurmaya çalıştım.Benim için Melody cam bir fanusun içinde gibiydi.Bu fanus hareketlerini kısıtlar şekilde daracık bir fanustu insanlar onu görebiliyor ama sesini duyamıyorlardı,onu anlayamıyorlardı.Dahası çoğu anlamaya çalışmıyordu.Bu Melody için çok yorucu diye düşündüm hep.Dünyadaki pek çok çocuk için de. Bununla beraber düşünceleriyle sizinleydi.Ona mutlu,iyi,kötü ve üzgün hissettiren pek çok şeyden bahsediyor,etrafındakileri,yaşadıklarını anlatıyor,hayatına ortak ediyordu.Kitap boyunca çok yakın bir arkadaşımla konuşuyormuş hissine kapıldım ve bunun yazarın samimi ve yalın anlatım tarzından kaynaklandığını düşünüyorum.Bu konu ancak böyle doğal,olduğu gibi anlatılabilirdi. Kitap boyunca insanların düşüncelerine ve söylediklerine hayret ettim.Sonra bunların gerçekten hayatımızda yaşanıyor olmasına,insanların bazı konularda asla bilinçlendirilmemesine,bunun ortamının oluşturulmasına ve bir kalbin bu kadar kolayca kırılabiliyor olmasına hayret ettim.Melody için söylenenlere içim acıdı ve sayfalar boyunca bilinçlenme adına neler yapılabilir diye düşündüm durdum. Hele bir yerde Melody'nin annesinin sarf ettiği bir cümle beni öyle etkiledi ve durumun ciddiyetini ortaya koyar vaziyetteydi ki şimdi bu alıntıyı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu noktada kurgudan biraz bahsetsem iyi olacak.Melody'nin
İçimdeki MüzikSharon M. Draper · Timaş Genç Yayınları · 202139,8bin okunma
İşte İslami tevhidin temelleri bunlardır ki,sadece Allah'a kulluk yapmaları için yaratılmış olan insana,Hz.Muhammed(s.a.s.) bunları öğretti.Öğretti ki,Allah dışında olan her şeye lâ deyip dışlasınlar ve Rablerini tasdik ederek,Resûlünün izinden gitsinler!Bu izi,yâni tevhid izini takip etsinler de tüm insanlık kurtulsun.
Sayfa 61·Kitabı okudu