Geriye kalan insandı, "salt" insan. Bu yıllarda her şey onu terk etmişti: Güç, iktidar, para, ün; hiçbir şeyin garantisi yoktu; ne hayatın, ne sağlığın, mutluluğun. Her şey anlamını yitirmiş, şüpheli, tereddüt uyandırıcı hale gelmişti; mağrurluk, cimrilik, ilişkiler. Her şey çıplak varoluş düzlemine indirgenmişti. Acıyla kor kor yanan önemsiz, sıradan her şey, eriyip kaynaştı, birbirine kaynadı; insan eriyip son tahlilde neyse o olup çıktı: Ya kitlenin içinden herhangi biriydi artık, anlayacağınız, asıl kendisi olan biri değildi, aslında hiç kimseydi, anomim, adsız biriydi artık, o bundan böyle o'ndan başka bir şeydi, bir tutsak numarasıydı ya da eriyip kendisiyle kaynaşmıştı.
Sayfa 46·Kitabı okudu
"Sarı Çizmeli Mehmet Ağa"nın çizmesinin sarı olmasının nedeni Osmanlılarda gayrimüslimlerin sarı ayakkabı giymesine izin verilmemesi. Mehmet de en sık kullanılan Müslüman ismi olduğuna göre, her taraf sarı çizmeyle dolaşan Mehmetlerle dolu olsa gerek. İfadenin "anomim" anlamına gelmesinin nedeni bu.
Sayfa 18
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Neyin var" "Hiçbir şey... Hiçbir şeyim yok." Anomim
Sayfa 19·Kitabı okudu
Günümüzdeki çoğu kadın için geçerliliği olmayan bir düşünce..
Anomim olmak kadınların kanında vardır. Gizlenme arzusu hâlâ hükmetmektedir onlara. Şimdi bile şöhretlerinin selametini erkekler kadar düşünmezler. Kadınların geneli bir mezar taşının ya da işaret levhasının yanından geçerken isimlerini onların üzerine kazımak için öyle karşı konulmaz bir arzu falan duymaz. Oysa Alf, Bert veya Chas yanından güzel bir kadın geçse hatta bir köpek bile geçse, kendilerine "ce chien est a moi" (Bu köpek benim ) dedirten içgüdülerine uyarlar...
Sayfa 66 - Karbon·Kitabı okudu
1000Kitap
Avrupalı...Hangi avrupalı? Bugün bütün dünya Avrupalı degil mi? Aydınlarımız, Batı'nın her hastalığını ihale memur bir anomim şirket.