Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Meğer İstanbul Senmişsin
Pürtelaş meramıyla, kelimeler tutuşsun Eyüp Sultanda kuşlar, -hû hû- diye uçuşsun Ufkunda helecanlar, rüzgâr ile buluşsun O efsunlu hayatın, yarınlarda seferde O mânalı duruşun, sereserpe her yerde Bir fısıltı dolaşır; karında, yağmurunda Peygamber müjdesiyle, Fatih var damarında Özlem vuslat hayâli, kursada sularında Sana bağrında yatan,
Sayfa 29 - Furkan Selçuk Soylu ( İstanbul'u en iyi anlatan şiirlerden )Kitabı okudu
Zekaya, zamanı parçalatıp anlar zinciri halinde gösteren objektif akıldır. Zekâ, aklın ufalayıp un haline getirdiği "an'ı" bir türlü ele geçiremez. Fakat korkunç bir hızla akıp giden anı yaşar ve biriktirir.
Reklam
Öyle anlaşılıyor ki, sözlüğümüzde bulunan şuur kelimesi, organizmanın kendine yetmediğini idrâk etmesi ile beliren bir keyfiyettir. Varlığımız, organizmanın kendine yetmediğini idrak etmesi halinde onu kontrol ve kritik etmek ister. Şuur, böyle bir keyfiyeti ifade eder. Şuur, bir bakıma, idrakimizin organizmamızı aşmasıdır.
İnsan, somutla yetinse idi veya somutta kalsa idi asla insanlaşamazdı. İnsanı insan yapan soyutlama gücüdür. İnsan, medeniyet ve kültürü soyutlama gücü ile kurdu: somut değerler medeniyet ve kültürün ham maddesi olmaktan ileri gidemez. Medeniyet ve kültürün tabanında maddeyi değil. insanını soyutlama gücünü arayınız.
"İnanıyorum ki hem Türk hem müslüman olmak hem de muasır dünyaya öncülük etmek mümkündür." Seyyid Ahmet Arvasi
Sayfa 7
Duyumlarım ve aklım hakikati parçalar halinde idrak ederken zekâm ve şuurum onu "bir"leştirmek istiyor.
Reklam
Birçokları, aklın, objektifleştikçe ve pozitifleştikçe güvenilebilir bir değer olabileceğine inanır. Halbuki, insan zekası, hayat ve orijinalliği temsil eder. Bu sebepten zeka, eşyaya insanın damgasını vurmaktan zevk duyar. Objektif bir akıl, eşyadan kazanılmış determinist ve mekanist bir çehredir. Yine objektif manâda akıl, alışılmış eşya düzenini kendini zekâya kabul ettirmesi; aklîlik determinizme ve mekanizme uygunluk keyfiyetidir. Bugün, aklın ve mantığın prensipleri dediğimiz şeyler, eşyaya uygun düşünmeyi ifade ederler. Yani, bugüne kadar bel bağladığımız mantık, eşyadan zekaya sirayet eden mantıktır.
Bitki, maddeye bağlı kaldığı için bitki; hayvan, maddeyi aşamadığı için hayvan; insan ise, maddeden mânâya sıçrayabildiği için insan...
AŞK BELÂDAN ÜSTÜN!..
- "Bereket, aşk belâdan üstün; Abdülhakîm Arvasî Hazretleri ve Üstadım'dan başlayarak, büyüklerin ruhaniyetinden yardım istiyorum... Zaten "Allah büyüklerin ruhaniyetini üstümüzden eksik etmesin!" duasının kesiksiz şuuru içindeyim baştan beri."
Sayfa 23 - 1.Levha -Mit'ten Siyasî Şubeye, İBDA YayınlarıKitabı okudu
İstet dini, ister felsefi, ister siyasi manada olsun, her "sistem" yaşamak, ayakta durmak, gelişmek ve güçlenmek için, sürekli olarak fert ve cemiyet planında "insanla diyalog kurmak" ve aynı şekilde, "kendini, gündemde tutmak zorundadır. Aksi halde, yavaş yavaş silinir gider...
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.