Sevişilmemiş geceler, yalnız uyunmuş uykular, susulmuş şeyler. Hepsi orada, adına huzur diyeceğimiz o büyük örtünün altında saklanıp durmuştu. Bu kadar mıydı? O kadar da aşık değildik ama huzurluyduk. Böyle bir izah yeterli miydi benim için?
"Bana ne zaman aşık oldun?"
"En baştan, ilk andan, seni ilk gördüğümden beri. O anda çılgın gibi tutuldum sana. Aradan geçen onca zamanda daha da çıldırdım. Şimdiyse mecnun gibiyim sevgilim. Aklım başımdan gitti adeta, mutluluktan başım dönüyor."
Kadın gözünün karanlık ışınını üzerlerinde bir an durdurmakta başarılı olamayan
bedbahtlar, yani çirkinler ve geçkinler kayıtsız şartsız bütün kadınlara toptan aşıktır.
Aşık, yüz bulmayan adamdır.