Öte yandan evliliğin sorunlu hale gelmesi ve artık heyecanı yitirdik aşkımız bitti şeklinde tespitler evliliğin doğasına aykırı söylemlerdir. Evliliği başlatan aşk sürdüren ise anlayıştır Eşler elbette tanışma dönemindeki heyecanı evliliğin ilerleyen zamanlarında aynı şekilde ve aynı dozda hissedemez. Böyle bir duygu arayışına girmek insanın yaratılışına aykırıdır .Zira bir insan evliliğinde sorun yaşadığında bunu aşkın varlığını sorgulayarak aşacağını düşünüyorsa Şundan emin olsun ki bu evlilik bitse ve bir başka evliliği yapsa belli bir zaman sonra bu sorgulamayı o kişi içinde yapacaktır.
Ficino'ya göre aşk, "bulaşıcı hastalıkların en fenasıdır". Bir "dönüşümdür". "İnsanı kendi doğasından çıkararak yabancılaştırır ve beraberinde yabancı olanı getirir.