Sensin artık ne varsa: Aşktı, kavgaydı, uzak yerler özlemiydi..
Sayfa 312
Edebiyat
Aşk, yalnızca hayatın anlamı değil , bütün duyularıyla varlığı kuşatandı; güneşin doğmasının ve gökyüzündeki yıldızların oldukları yerde kalmasının nedeni aşktı. Ve aşk tanrısal bir esinle yazılmış şiirlerde bulunabilirdi.
Sayfa 149·Kitabı okudu
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Senden geçi­yorsa her şey aşktı. Dünya sensiz geliyordu üstüme. Hırçınlı­ğını buydu; biraz korku, biraz keder, çokça ayrılık...
... bu aşktan kurtulamıyor, dahası, kurtulmak da istemiyordu... âşık herkes gibi, o anda unutma fikrine bile tahammül edemiyordu. O, uzakta olan, kendisine gelmeyecek olan birini seviyordu ve aralarındaki tek bağ kendisinin duyduğu aşktı; unuttuğu anda aralarındaki bağ tümüyle kaybolup gidecekti ve bunu düşünmeye bile dayanamıyordu. Bir gün, duyduğu aşk, ondan habersiz olarak kendisini bırakıp gitmedikçe, o, aşkını bırakamayacaktı...
"Aramızda geçen her şey gerçek aşktı; yaşanmayanlarsa edebiyat."