Devlet Denetim Elemanları Derneği'nin 2000-2011 yılları arasında genel başkanlığını Sağlık Bakanlığı Müfettişi Atılay Ergüven yapıyordu... Ergüven, AKP hükümetinin seçim vaatlerinde belirttiği yolsuzluklarla mücadele, kamu kaynaklarının verimli kullanılması, kamuda ehliyet, liyakat sistemine uyulacağı sözlerine rağmen, bunların tersinin yapıldığını gündeme getiriyor, mensubu bulunduğu Sağlık Bakanlığı’nda israf ve yolsuzluklar ile yanlış uygulamaları da anlatıyordu. Sağlık Bakanlığı’nda “doldur-boşalt” yöntemiyle, Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) ile atama ve görevde yükselme yönetmeliği baypas edilerek, sınavsız atanabilecek istisnai kadrolar kullanılarak özel kalem müdürlüğü gibi yerlere atama yapıldığını, kısa bir süre sonra atanan bu kişilerin şube müdürlüğü ya da başka göreve çekilerek yerine yeniden atama yapıldığını, bu işlemin sürekli tekrar ettirilerek sınav sisteminin dışında işe yerleştirme yöntemi olarak kullanıldığına da dikkat çekiyordu. Böylece Menzilci kadrolar, sınava girmeden devlet memuru olarak atanıyordu.
Gemilerin de kardeşliği vardır Teğmenim
Gemilerin de kaderi vardır
Şimdi biz omuz omuzayız
Birimiz Atılay birimiz Dumlupınar
Bir siperde iki Mehmet gibiyiz
Deryalar için de maviler üstünde.
Taşkızak Tersanesi, 1455 yılında Fatih Sultan Mehmet tarafından kurulmuş ve Kanuni Sultan Süleyman zamanında gelişimini tamamlayarak dünyanın en büyük tersanesi olmuştur. Ancak Osmanlı Devleti'nin gerileme döneminde her alanda yaşanan çöküş süreci bu tersanede de yaşanmış ve 18'inci Yüzyıl sonuna kadar bir gelişme görülmemiştir. Sultan Abdülaziz döneminde Taşkızak Tersanesi modern tezgâhlar ile donatılmış ve tersaneye İngiltere'den ustalar getirilerek dünyanın ikinci donanmasını inşaa edecek güce kavuşturulmuştur. Bu tersanede 1828 yılında ilk gemi inşası yapılmış ve 1886 yılında ilk Osmanlı denizaltısı bitirilmiştir. Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra İstanbul'un işgali ve askerden arındırılması ile Taşkızak Tersanesi kapatılmış, mevcut tezgâh ve makineler Gölcük'e nakledilerek orada yeni bir tersane kurulmasına karar verilmiştir. 1936 yılında Türkiye ile Almanya arasında yapılan bir anlaşma gereğince Türk Deniz Kuvvetleri için dört denizaltı yapılmasına karar verilmiş ve 14 Ağustos 1937 tarihinde "Atılay" ve 9 Eylül 1937 tarihinde "Yıldıray" tamamlanmış ve hizmete girmiştir. 195 1941 yılında Taşkızak Tersanesi yeniden kurulmuş ve az sayıda mühendis ve işçi ile çalışmaya başlamıştır. 1960 yılından itibaren gelişmesini hızlandıran tersane modernleşme ve tesisleşme faaliyetleri ile Deniz Kuvvetlerimizin ihtiyaçlarını karşılamaya devam etmiştir.
Sayfa 74 - ATATÜRK ARAŞTIRMA MERKEZİ BAŞKANLIĞI YAYINLARI·Kitabı okudu