Birini sevmek ne anlama gelir? Sanırım bu uzun bir süreliğine onu tanımaktır. Yani tam anlamıyla tanımak; her sırrını çözmek, bedeninin tüm reflekslerini öğrenmek, ruhunun tüm titreşimlerini okumak! Evet, tanımak, herhalde sevmek anlamına geliyor. Elbette, bu sadece bir teori. Ama tanımak deyip geçme, nasıl tanınabilir bir kişi? Ne kadar mümkündür tanımak? Yabancı bir ruhun izini sürebilir misin? Nereye kadar? Uykuya dalıncaya kadar mı, mesela? Peki ya sonra? Organların kendi içsel işleyişlerine kadar onu izleyebilir misin? Gözlerini kapatması bile gerekmiyor, senle vedalaşıp, gecenin o diğer boyutuna geçtiği andan itibaren... Evet, farklı boyutları var bizim hayatımızın. Yaşadığımız, bildiğimiz boyutun dışında bir boyut daha var. Kim bilir, belki de o diğer boyutta, zamanın ve mekanın dışında insan daha bir gerçek yaşıyor... Şimdi artık bu boyutun var olduğuna kesinlikle inanıyorum. Orası sadece bizim, yani herkesin kendine özgü, farklı bir boyut...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Emin ol, bu arada çok şey öğreniyorum, masalın çocuklar üzerinde bıraktığı etkiye şaşırıyorum. Yeri geldiğinde kendi uydurduğum, ama aynı masalı ikinci kez anlatırken unuttuğum bir ayrıntı için hemen, daha önce bunu farklı anlatmıştın diyorlar, böyle olunca değişikliğe uğratmadan anlatmak için masalı kelimesi kelimesine ezberlemeye uğraşıyorum. Bir yazarın değiştirilmiş ikinci baskısıyla, edebî açıdan daha iyi olsa bile istemeden kitabına zarar verdiğini bu sayede öğrenmiş oldum. İlk anlatılana hazırızdır, insan aşırı serüven kokan bir şeye bile ikna edilebilir durumdadır; bu çok çabuk öyle kalıcı olur ki, bunu silip yok etmek isteyenin vay haline!
"Asıl olanı ancak ayrıntılardan anlayabiliriz; kitaplar ve hayat bana böyle öğretti. Her ayrıntıyı öğrenmeli, çünkü hangisinin önemli olduğunu, hangi kelimenin bir şeylere ışık tutacağını asla bilemeyiz. Her şeyde düzeni korumalı."
İnsanların sakladıklarını bilmekten ve onların bunu bilmemesinden her zaman eğleniyordum. Kendilerini kalın duvarların ardına saklıyorlar ama birisinin o duvarın arkasına dolaşabileceğini hiç tahmin etmiyorlardı. Herhalde aynı şey benim de başıma geliyordu. Ben de bilmiyordum. Durgun bir sudaki halkalar gibi sırlarımız iç içe yaşıyordu.