Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Hz. Ömer"in oğlu Abdullah bir gün sohbet esnasında der ki, “Resûlullah"ın (sav) şöyle buyurduğunu işittim: "Elbisesini (kibirlenerek) yerlerde sürüyenlere Allah (rahmet nazarıyla) bakmaz." ” Bunu duyan Hz. Peygamber"in kölelerinden(1) Ebû Reyhâne, “Vallahi bu naklettiğin hadis beni rahatsız etti!” der ve sözlerine şöyle
Sayfa 537Kitabı okudu
Vaktiyle İbrâhim (as), Rabbinden aldığı emir gereğince hanımı Hâcer"le küçük oğlu İsmâil"i bugün Mekke diye bilinen, Kâbe"nin bulunduğu yere getirmişti. O sırada Mekke"nin bulunduğu yer kuş uçmaz kervan geçmez, kupkuru bir vadi idi. Oğlunu ve karısını bu ıssız yerde âdeta ölüme terk etmek Hz. İbrâhim"i endişelendirmişti.
Sayfa 240Kitabı okudu
Reklam
Bakara/138
Biz, Allah’ın boyasıyla boyanmışızdır. Boyası Allah’ınkinden daha güzel olan kimdir? Biz ona ibadet edenleriz” (deyin).
Rang-e Khoda(Cennetin Rengi) filminden..
Biz, Allah'ın boyasıyla boyandık. Boyası Allah'tan güzel olan kimdir? Biz, ona kulluk edenleriz.(Bakara/138)
İslam, Şeriat
Ey devlet reisi!... Ey şanlı Ezherin hocaları!... Ey kuruluşların, cemaatlerin ve partilerin önderleri!... Ey bu aziz ve vatanın maslahatı için titreyenler!... Ey bu vatanın evlâtları!... Size sesleniyorum. İslâm nizamına gelin. İslâma dönün. "Bu Allah'ın boyasıdır. Kimin boyası Allah'ın boyasından daha güzeldir? İşte biz O'na ibadet edenleriz." (Bakara Sûresi/138)
Sayfa 123
Bakara Suresi 138. Ayet Tefsiri
Müfessirlere göre âyette dolaylı olarak hıristiyanların vaftiz uygulamalarının yanlışlığına da işaret edilmiştir. Zira onlar, yeni doğan çocukları sarımtırak boyalı bir suya batırarak gerçek Hıristiyanlığa soktuklarına, onunla boyadıklarına inanırlar. Kur’an’a göre ise böyle sunî yollarla, sembolik uygulamalarla gerçek dindarlığa ulaşılamaz; gerçek iman öyle boyalı suya girip çıkmakla kazanılamaz.
Sayfa 222 - Diyanet İşleri BaşkanlığıKitabı okudu
Reklam
"Biz Allah'ın boyasıyla boyanmışızdır. Boyası Allah'ınkinden daha güzel olan kimdir? Biz ona ibadet edenlerdeniz." deyin. BAKARA - 138 Hıristiyanlar, doğan çocuklarını, Hıristiyanlığı kabul edenleri ya da bir kiliseden öbürüne geçenleri vaftiz denen bir işlemden geçirirler. Vaftiz, su serpmek ya da suya batırmak suretiyle yapılır. Baba, Oğul ve Ruhu'l-Kudüs adına yapılan bu işlemin, insanı aslî günahtan kurtaracağına, insanın adeta yeni bir hayat boyasına boyanacağına inanırlar. Vaftiz uygulamasının aslı Yahudilikten gelmektedir. Bu ayette, gerçek kurtuluşun böyle zahirî ve sembolik eylemlerle değil, Allah'ın insanların fıtratına yerleştirdiği aslî renk olan tevhid inancı ile mümkün olacağı vurgulanmaktadır.
344 öğeden 221 ile 230 arasındakiler gösteriliyor.