İnsanlığın o zamana kadar çektiği sancıların hep karşılıklı sevgisizlikten olduğuna bir kez daha inandım.
Oysa sevgiyle kinler tebessüme durur, sevgiyle düşmanlar dost olurdu. Ağuların bal, ayrılıkların visal olması hep sevgidendi. Sevgi bir yuvada bereketin ve nezaketin adıydı.
Ağırlığı
korkunun
Boyu ve eni
Sevginin
Özlemin rengi
gölgede
ve güneşte
Ne kadar taş
yutulmalı
mutluluğun
cezası olarak
ve
ne kadar derin kazmalı
Süt ve bal
verene dek
toprak...
Pervâne gibi bâl ü peri odlara yanmış
Dâğ-ı mam-ıla lâle gibi kana boyanmış
Bir bencileyin var mı aceb bâğ-ı cihânda Nâr-ı gam-ı hicrân-ıla cānından usanmış