Mantık yoksa akıl yararsızdır.
İki adam kahvaltı etmektedir. Biri, ekmeğine yağ sürerken, "Hiç dikkat ettin mi?" der, "kızarmış ekmek yere düştüğünde daima yağ sürülü yüzü alta geliyor."
İkinci adam, "Hayır, bence yağlı yüz alta geldiğinde temizlik meselesi can sıkacağı için hep öyle düşüyormuş gibi geliyor... Her iki yüzünde aynı oranda altta kaldığına bahse girebilirim."
Beriki, "Ya, öyle mi? İzle o zaman," der ve elindeki ekmeği yere bırakır. Ekmek, yağlı yüzü üstte kalacak şekilde düşer.
İkinci adam, "Ya, demedim mi?" der.
Bunun üzerine diğeri, "A, anladım," der. "Tereyağını yanlış yüze sürmüşüm.