".Ve korkunç olan da bu: Hatırlanan geçmiş, zamandan yoksundur. Ve daha da korkunç olan; mevcut gerçekliği bilip, onu geçmişe doğru atıp, hatırlamamak iradesini bir övünç meselesi haline getirmektir."
" Derince bir uyku mühürledi ruhumu,
İnsani korkularım yoktu;
Gençlik yıllarının dokunuşlarını hissedememiş bir şey gibi göründü..
Şimdi ise ne bir hareketi ne de gücü var..
Ne duyuyor ne de görüyor
Dünyanın gündelik döngüsüne karışmış özüne dönmüş
kayalarla, taşlarla ve ağaçlarla..."
"İnsan başkalarının amaçlarının ve refahlarının bir aracı değildir, dolayısıyla her insan kendi hatırına yaşamalıdır, ne kendisini başkalarına ne de başkalarını kendine feda etmelidir."