10/10
·226 syf.··
2026 22. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 18:36
Kitabımız toplamda 5 sevgi dilinin oluşundan, her insanın bir sevgi dili olduğundan ve evli çiftlerin kendisinin ve eşinin sevgi dilini bulup birbirlerinin sevgi depolarını doldurmaları gerektiğinden bahsediyor. Bazı kitaplar vardır okuduktan önceki sen ve okuduktan sonraki sen arasında çok fark oluşturur. Bu kitapta da okuduktan önceki ben ve okuduktan sonraki ben olarak çok farklı olduğumu hissediyorum. Kendi sevgi dilimi, eşimin sevgi dilini farkettim ve bu şekilde yaklaşmaya başladım. Sadece sorunlu olan çiftlerde değil bence zaten büyük sevgiden beslenen çiftlerde de işe yarıyor. Her evli çiftin okuyup gerçekten anlamasını ve uygulamasını öneririm. Etrafımda yaşları ve evlilik yılları ne olursa olsun her çifte önerdiğim bir kitap oldu. Umarım okuyan herkes farkındalık kazanır ve tüm herkesin dopdolu sevgi depoları olur
Beş Sevgi DiliGary Chapman · Koridor Yayıncılık · 201212,5bin okunma
10/10
·320 syf.··
Beğendi
·
2026 27. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 19:00
Bu kitabı okumak için ne kadar beklediğime inanamazsınız! Bu kitabı TikTok'ta gördüğümde liseye gidiyordum ve çevrilmesini o kadar çok istemiştim ki... Çevrildiği için çok mutluyum. ​Daisy karakteri o kadar samimiydi ki başka bir evrende kendimi görmüşüm gibi hissettim. Küçükken ben de modaya ilgi duyardım, hâlâ da öyle; moda ile ilgili olan her şeye bayılıyorum. Bu kitabın da öyle olduğunu gördüğümde ekstra heyecanlandım. Arkadaşlarıyla yaptığı kıyafet yorumları vs. çok güzeldi. Ve tabii ki Daisy'nin çiçeklere ilgisi ve kendi tarzından ödün vermemesi harikaydı. Rom-com'lar ile izlediği şehirde büyümesi ve hayatında kendi rom-com'unu bulmaya çalışması... Of, tam ben ya, gerçekten! ​Gelelim Levi'a... Tek kelimeyle mükemmel bir karakter! Aşırı green flag birisi. Tam ideal tipime uyduğundan ve çoğu fictional character'e falling olduğumdan, Levi'a da vuruldum. Özellikle Daisy'ye olan duyguları için 'Papatyalar Arasında' isimli Fransızca bir şiir kitabı yazması... Eridim resmen!" Bu sene okuduğum en iyi kitaplar arasında yerini aldı 🩷️
Papatyalar ArasındaLiana Cincotti · Martı Yayınları · 202649 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
The Book Thief - Markus Zusak
10/10
·560 syf.··
Beğendi
·
2026 24. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 30 Mayıs 2026 15:42
Kitap / Book: Die Bücherdiebin / The Book Thief / Kitap Hırsızı — Markus Zusak, 2005 Tür / Genre: Tarihî kurgu, savaş edebiyatı Historical fiction, war literature, coming-of-age novel Dönem / Period: Contemporary Historical Fiction, Australia Çağdaş tarihî kurgu – Avustralya Kısa Özet / Short Summary: İkinci Dünya Savaşı sırasında Nazi Almanyası'nda yaşayan küçük bir kızın kitaplarla kurduğu bağ, savaşın acımasızlığına rağmen insanlığın ve umudun nasıl ayakta kalabildiğini anlatır. Set in Nazi Germany during World War II, the novel follows a young girl whose relationship with books becomes a source of hope, humanity, and resilience amidst the horrors of war. Yorum / Review: Ömrümde böyle bir kitap okumadım; bu tarzda bir kitabın daha önce yazıldığını da sanmıyorum. Varlığından bile haberdar olmadığım duyguları yaşattı bana. Bu eser hakkında hissettiklerimi tarif etmeye kelimeler yetmiyor. Herkesin hayatında en az bir kez okuması gereken kitaplardan biri olduğunu düşünüyorum. Ömrüm boyunca yüzlerce kitap okudum ve ilk defa gönülden “işte benim favori kitabım” diyebildiğim bir eserle karşılaştım. I have never read a book like this before, and I doubt anything quite like it has ever been written. It made me feel emotions I didn't even know existed within me. Words simply fail to describe what this book made me feel. I believe everyone should read it at least once in their lifetime. After reading hundreds of books, this is the first one I can truly call my all-time favorite. #TheBookThief #MarkusZusak #HistoricalFiction # BookReview #bookrecommendations
The Book ThiefMarkus Zusak · Penguin · 201814,5bin okunma
Derin Bir Toltek Bilgeliği:
8/10
·122 syf.··
Beğendi
·
2026 20. kitabı
Derin Bir Toltek Bilgeliği: Dört Anlaşma Don Miguel Ruiz’in "Dört Anlaşma" kitabı, isminden de anlaşılacağı üzere hayatımızı dönüştürecek dört temel ilkeden bahsediyor. Kitap sadece 120 sayfa; yani uzun uzadıya cümlelerle reklam yapmıyor, doğrudan işin özüne iniyor ve tam da bu yüzden akılda kalıyor. Meksika topraklarında doğan bu kadim bilgeliğin, günümüz dünyasında ve hayatımızın her alanında bu kadar geçerli olması gerçekten şaşırtıcı ve bir o kadar da büyüleyici. Kitabın bize sunduğu o dört anlaşma ve bendeki karşılıkları ise şöyle: 1. Kullandığın Sözcükleri Özenle Seç: Sözler hayatımızda kara büyü de olabilir, mucizevi bir sihir de. İlk bakışta çok basit bir kural gibi görünse de aslında hepimiz hayatımızda sözlerin açtığı yaralardan çok çekmişizdir. Bazen düşünmeden konuşup "patavatsız" damgası yediğimiz bile olur. Oysa konuşmadan önce sadece iki saniye nefes alıp düşünsek, hayatımızın gidişatını olumlu yönde tamamen değiştirebiliriz. 2. Hiçbir Şeyi Kişisel Algılama: Sosyal varlıklarız; ailemizde, işimizde veya sosyal çevremizde sürekli eleştirilere maruz kalıyoruz. Ancak çoğunlukla gözden kaçırdığımız bir şey var: Karşımızdaki insanın iç dünyası ne halde? Aslında söylediklerinin bizimle hiçbir ilgisi yok; o sadece kendi iç dünyasını, yansımalarını bize yansıtıyor. Bu yolla kendini üstün görmeye veya tatmin etmeye çalışıyor olabilir. Bunu fark etmek, büyük bir özgürlüktür. 3. Varsayımda Bulunma: Belki de benim en çok düştüğüm tuzak bu. Zihnimde sürekli senaryolar yazıp kendimi haklı çıkarmaya çalışıyorum. Oysa her şeyi oluruna bırakıp zamana güvensek, zihnimizi bu kadar yormasak her şey çok daha iyi olacak. Biz ise hep "Acaba kandırılıyor muyum?" şüphesiyle bu durumdan nasıl çıkacağımızı düşünüp duruyoruz. 4. Her Zaman Elinden Gelenin En İyisini Yap: "Nasıl
Dört AnlaşmaDon Miguel Ruiz · Ötesi Yayıncılık · 202316,3bin okunma
Yerde yetişen yıldızlar
9/10
·192 syf.··
2026 51. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2026 11:10
Kitabı gerçekten beğendim. Dili tam bir Anadolu insanı dili. Öyle ki bazen o kadar çok kapılıyorsunuz ki kitaba zamanın nasıl geçtiğini farketmiyorsunuz. İçeriği de baya hoş. Parça parça hikayeler ve bir çoğunda süpriz sonlar sizi kitaba daha çok bağlıyor. Sade ve sürükleyici. Tek takıldığım nokta sevmediğim bazı deyimlerin kullanılmış olmasıydı (-tövbe- "Allah'ın görmediği yer " vb.) Bu benim görüşüm kitabı çok sevdim
Deli TarlaŞermin Yaşar · Doğan Kitap · 20258,6bin okunma
8/10
·144 syf.··
Beğendi
·
2026 200. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 28 Haziran 2026 18:37
"Devrim,vaktiyle bir ihtimaldi ve çok güzeldi." diye başlayıp ;"Bir ihtimal olduğunda, devrim ne kadar da güzel " diye biten bir kitap #tol.. Tol ,Kürtçe de intikam demekmiş kelime anlamı olarak. Başka bir ayrıntı da kitabın 3 bölümden oluşması ve Tol bunların kısaltması.. Adı intikam.Konusu da öyle.. Yusuf yetimhanede büyümüş ,sonrasında bir yayınevinde musahhih olarak çalışmaktadır. Terör faaliyetleri oldugu gerekçesiyle işten atılır, Kendini alkole verir .Bir tren yolculuğuna çıkar Diyarbakır a dogru ..Orda bir adama rastlar.Adam onunla konuşmaya başlar. Adama Şair adını verir .Çünkü adam onunla edebi sohbetler yapmaya başlar. Bu adam Yusuf'un görmediği babasının arkadaşıdır. 70lerde devrim yapmaya çalışan gruptan..Ona sürekli okuması icin hikayeler verir .Yusuf öğrenir ki bu hikayeleri babası yazmıştır.Canan,Şadi, İmam Hüseyin, Vedat,Ada,Esmer...Hikayelerde onlar anlatılmıştır. Yusuf un babası devrimden sonra kafayı sıyırıp Gabar Dağına çıkmıştır. Tren yolculugu sırasında da ülkede çeşitli yerler bomabalanıyor ve onun bu işlerde parmağı olduğundan şüpheleniyor. Öyle bir tren yolculugu ki aslında 70 ler den günümüze ülke panaromasını da çıkarıyor bir taraftan.. Kitapta çok karakter var bu biraz kafa karışıklığına neden oluyor .Bayağı dinlene dinlene okudum ben ,öyle akıp gitmiyor yani Bi de bayağı yeraltı edebiyatı diye tabir edilen bir tarzı var .Küfür, argo içeriyor. Ben bu konularda hassasım diyenleri rahatsız edebilir ..Ama her zaman söylerim biraz rahatsızlık iyidir ,dinç tutar insanı... Kitapla kalın dostlar... Tol Murat Uyurkulak
TolMurat Uyurkulak · İnkılâp Kitabevi · 20262,473 okunma