Kaba sofular hakkında bu darb-ı meseli ben o güne kadar işitmemiştim. Onların düsturu "Kıl beşi, kurtar başı"dır, deniliyordu. Bu tekerleme bana çok dokundu.
Tekerlemede deniliyordu ki: "Sen beş vakit namazı kıl, başını kurtarırsın.", "Din dediğin bundan ibarettir." manası çıkıyordu. Buna göre 5 vaktini kılan dünyada dilediği gibi hareket edebilecekti: yalan söyleyebilecek, gıybet edecek, menfaati için başkalarını aldatacak, kendisinden başkasını düşünmeyecek, ailesine ve cemiyete karşı sorumlu olmadığını zannedecek ve böylece başını kurtaracaktı. Heyhat, bu ne büyük gafletti.
O akşam eve geldim. Bir formül buldum ve bir makale ile bu formülü açıklamaya çalıştım. İşte uyanıklığı temin için şöyle bir formül yaptım:
"Kıl beşi, tut kardeşi, ye helal aşı, yap doğru her işi, bil sorumlu her kişi, ol hayır eşi, kurtar başı."