taha

taha
@bettercalltaha
Ölülerin yanından onları görmeden geçip gitmek, çok eskiden beri insanlığın alışkanlığıdır, dedi doktorun karısı.
Sayfa 301·Kitabı okudu
Netoçka Nezvanova isimli okura yanıt verildi
taha
Ya nasip ne demekti.. 👍
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Mikroplar yaşamın Azrail'i değil, bekçisi.
9/10
·408 syf.··
Beğendi
·
2020 32. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 14 Ekim 2020 23:08
"Van Leewuenhoek'un el yapımı muhteşem mikroskoplarıyla bir avuç suya bakmaya ve var olduğunu hiç kimsenin bilmediği bir dünyanın kapılarını açmaya yönlendiren şey, doğa ve doğadaki yerimiz hakkında daha fazlasını bilmeye karşı duyduğu bastırılamayan, doymak bilmez arzuydu. Aynı arzu - keşif ruhu - bugün de bir o kadar canlı." Kitapta mikroplara ve özellikle bakterilere karşı insanlığın tutumun tarih içindeki süreci, ilk mikroskoplardan tutun kullandığımız birçok ilaca kadar süregelen heyecan dolu denemeler ve yazarın bizzat bulunduğu etkileyici olaylar anlatılıyor. Gözlemledikleri hastalıkların çoğunu bakterilerle ilişkilendiren meraklı bilim insanlarının maceraları ve ulaştıkları çarpıcı sonuçlar ve birbirinden sürükleyici hikayeler konu bütünlüğünü bozmadan bölümlere sığdırılmış. Özellikle kitabı okurken fareler üzerinde yapılan kimi çalışmaların zorluklarına ve ulaşılan sonuçlara şaşırmamak elde degil. Kitabı okuduktan sonra kendinize bakteriler alanında birçok şey kattığınızı fark edeceksiniz. Ayrıca kitap dopdolu bir kaynakçaya sahip, titiz bir çalışmanın ürünü olduğunu okumaya başlar başlamaz anlayacaksınız. Bilime, biyolojiye ve özellikle popülerleşen "Mikrobiyota" kavramına ilgi duyan herkesin keyifle okuyabileceği bir başucu kitabı, düşünmeden alabilirsiniz. Örnek sayfaları incelemek için: domingo.com.tr/products/mikrob...
Bilim
MikrobiyotaEd Yong · Domingo Yayınevi · 2025743 okunma
Nisanur Bayar isimli okura yanıt verildi
taha
Listemde Serkan Hoca'nın Pia ve Arachnoid Mater'lerinin hemen arkasına ekledim teşekkürler 😀👍
Spoiler olabilir! Kitabı okurken kaçırdığım bir nokta var onu merak edip okuyan arkadaşlara sormak istiyorum alıntı olarak paylaşım yapıp, uygulamada yeni olduğum için çok detayını bilmiyorum. Hikayede Bünyamin in Zülfiyar dan aldığı paranın olayı nedir en son Büyük Efendi nin ağzında mezara gitti ama ne anlatılmak istendiğini anlamadım. Anlayan bir arkadaş konu hakkında aydınlatabilir mi?
Sayfa 1·Kitabı okudu
Edebiyat
taha
"Büyük Efendi" bölümünün sonlarında, saat resimlerinin olduğu kısmı tekrar okursanız faydalı olacaktır: *SPOILER Ebrehe boşluğun maddesel bir şey olduğunu söylüyor, dünyada ancak bir para büyüklüğünde olan bu ender maddenin maya olarak kullanılıp çoğaltılabilecegini, böylelikle topacın sonsuz hıza ulaşabileceğini söylüyordu
1984 mü Cesur Yeni Dünya mı?
10/10
·272 syf.··
Beğendi
·
2025 45. kitabı
YouTube kitap kanalımda Cesur Yeni Dünya kitabını önerip distopya türünü anlattım: ytbe.one/DNo1wRTFR1g Vedat Milor'un Twitter'da yaptığı "Menemen soğanlı mı olur yoksa soğansız mı?" anketinden sonra 1000kitap'ta bugüne kadar yaptığım ilk anketli incelemeye hoşgeldiniz. Bu incelemenin yorumlar kısmında şu sorunun cevabını vermenizi istiyorum: "1984 mü yoksa Cesur Yeni Dünya mı?" 1000kitap'taki kullanıcı adım "distopikokur" olmasına rağmen bugüne kadar arada kaldığım en büyük ikilemlerden biridir herhalde bu. Huxley'in kendisi 1984'ün daha acımasız bir distopya olduğunu söylerken, benim düşüncelerim Cesur Yeni Dünya kitabındaki mutluluğun kaçınılmaz bir şey olarak dayatılmasının daha tehlikeli bir şey olduğu yönünde. Kendi kitap okuma grubumda haftaya bu iki kitabı siyaset, mimarlık, sosyoloji, psikoloji, pedagoji, cinsellik ve etimoloji gibi pek çok yönden karşılaştıracağımız için sizin yorumlarınızı da bu yüzden merak ediyorum. Çünkü 1984, acı ve cezalandırma yoluyla halkı kontrol etmeyi seçmişken, Cesur Yeni Dünya haz ve ödül yoluyla halkı kontrol etmeyi seçmiş bir distopya. Sizce hangi kitabın toplumu içerisinde yaşamak daha acımasız? Aile ve anne-baba gibi kavramların ortadan kalkmadığı 1984 mü, yoksa anne-baba-ebeveyn gibi kavramların ortadan kalktığı, şartlandırılma sistemiyle insanların birileri tarafından üretildiği Cesur Yeni Dünya mı? İnsanlar mutsuz olmalarına rağmen onlara sürekli olumlu ve pozitif sayıların dayatıldığı 1984 mü, yoksa mutsuzluğun insanların aklına bile gelmemesi için Soma adlı bir hap aracılığıyla mutsuzluk, kötülük, hastalık gibi şeylerin düşüncesinin bile ortadan kalktığı Cesur Yeni Dünya mı? Kitap okuma düşüncesinin bile yasak olduğu 1984 mü, yoksa insanların bebekliklerinden itibaren bir kitaplığa yürütülüp kitaplığa
Cesur Yeni DünyaAldous Huxley · İthaki Yayınları · 202173,3bin okunma
taha
Ben günümüzü daha iyi yansıtmasıyla 1984'ü bir adım önde görüyorum. Ancak bizden sonraki nesillerin ulaşacakları teknoloji ve hiyerarşi gibi etkenler sonucu Cesur Yeni Dünya'yı daha etkileyici bulacaklarını düşünmekteyim.