Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bugün bir cennet hüneri kazandın Anan bacın kurban sana Toprak damlardan bir kız aldın Ona selalarla git Onu besmeleyle değiştir
Hatıralarını hiç değiştirmeden saklayan belki de yeniden karşılaştıklarında kendilerini hemen tanımaları için olduğu gibi muhafaza eden anneye şunu nasıl söyliyebilsinler: "Sana hemen doymamızı istemiyorsan hatıralarımızı biraz değiştir!" Hiç bir çocuk bunu anneye söyliyememiştir. Bunu söyliyebilmek için önce keşfetmek gerekir. Fakat ne faydası var. Buna inanacak bir kadın anne olmaya nasıl devam edebilir. Sevgilinin anneden, annenin sevgiliden kaydığı nokta burada olmalı. Sevgili bize ait hatıraları değiştirir. Biz de ona ait olanları durmadan değiştirmekte ve yorumlamaktayız. Böylece karşılıklı başkalaşmalar içinde gittikçe olgunlaşan bir özlem yontmaktayız. Birbirinden ayrı iki sevgilide titizlikle hazırlanan, kavuşma günü yaklaştıkça çabucak son pürüzleride giderilen iki ayrı özlem heykeli vardır. Kavuşmayla birlikte bu ikisini karşı karşıya koyup, konuşturmak aylarca sürebilir. İki heykeldir karşılıklı geçip konuşan, tartışan ve anlatan ve anlatan. İki heykeldir, uzun uzun birbirlerini tartacak ve tanımaya çalışacaklardır. Yabancıdırlar. Heey nasıl da uzuyor anne çocuk ve sevgili.
Sayfa 129Kitabı okudu
Reklam
Toprak damlardan bir kız aldın Ona selalarla git Onu besmeleyle değiştir...
Düğündür sanıyorsun ey güvey Bir gelin bulundu sana işaret edilenlerden oldun Bugün bir cennet hüneri kazandın Anan bacın kurban sana Toprak damlardan bir kız aldın Ona selalarla git Onu besmeleyle değiştir
Düğündür sanıyorsun ey güvey Bir gelin bulundu sana işaret edilenlerden oldun Bugün bir cennet hüneri kazandın Anan bacın kurban sana Toprak damlardan bir kız aldın Ona selalarla git Onu besmeleyle değiştir
Dügündür sanıyorsun ey güvey Bir gelin bulundu sana işaret edilenlerden oldun Bugün bir cennet hüneri kazandın Anan bacın kurban sana Toprak damlardan bir kız aldın Ona selalarla git Onu besmeleyle değiştir
Reklam
Yedi Güzel Adam
Derttir ya hani sözü böyle güzel söyletip onu edebiyat yapan, Yedi Güzel Adam edebiyatının da bir derdi vardır. Kalemi kendi toprağına batırır, kendi inancına, kendi kültürüne, insana, tabiata, psikolojiye ve insanın içindeki acıya. Oysa edebiyatla bir ideolojiyi anlatmak sanıldığı kadar kolay değildir. Okur, her an kendini ayrıştırılmış hissedebilir. Yedi Güzel Adam ise okurunu bütünler, ağacı altında toplar. İnsan olmanın verdiği acının parantezine alır herkesi. Acıyı bölüşen bir edebiyattır o. Gazze'nin çığlığı da vardır onda, Afrika'nın açlığı da, ayrılığın yaşı da, sevdanın hıçkırığı da. Acının vatanı yoktur. Cahit Zarifoğlu'nun da dediği gibi, 'Ne çok acı var'dır...
Sayfa 9
Düğündür sanıyorsun ey güvey Bir gelin bulundu sana işaret edilenlerden oldun Bugün bir cennet hüneri kazandın Anan bacın kurban sana Toprak damlardan bir kız aldın Ona selalarla git Onu besmeleyle değiştir
Sayfa 179
Toprak damlardan bir kız aldın Ona selalarla git Onu besmeleyle değiştir
Sayfa 77 - BeyanKitabı okudu
Toprak damlardan bir kız aldın Ona selalarla git Onu besmeleyle değiştir
Reklam
Cahit Zarifoğlu, Nazif Gürdoğana;
“Benim şiirlerimden hiç ezberlediğin dizeler oldu mu? diye sordu. Benim de ilk aklıma gelen “Zeynep ve Uzaktan Fırat Üzerine İkili Anlatım” şiirinden “toprak damlardan bir kız aldın/ ona selâlarla git/ onu besmeleyle değiştir” dizeleri oldu. Bunun üzerine “nedense yeni evliler, bu dizeleri hatırlıyor, benim şiirim doğaldır, ben yaşarım, bizim her şeyimiz güzeldir” demişti.
Sayfa 188
18 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.