Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
HK
Yaratıcının sana yüklediği bir formülasyon var.
Gaziantep 'lidir o da... İşini bilir.
İnsan bir şeyin formülü değil, olmamalı.... Duygusu olan bir şey veya her şey, nasıl formülle anlatılır ki... İnsan, değişimin formülüdür... Katar'da SASa 'nın kadrosuyla gördüğüm Mehmet Şimşek 'i kabinede görmek dileğiyle... İktidarda hiç mi iyi yok diyenler! Ben sizin gibi bakmam ve düşünmem. Benim kafatasımda formülasyon yoktur...
Reklam
Kanaatimizce Kur’an’da imani ve ameli olgular birbirinden bağımsız olarak ele alınmamaktadır. İman ve amel arasında kesin bir ilişki vardır. İman bir ağacın kökü ise, ibadetler gövdesi, ahlak ve ameller ise dalları ve meyveleridir. İman, kuvvetli ise ibadetler ve ameller de kuvvetlidir. Tersinden ibadetler ve ameller sağlamsa iman da sağlamdır. Ancak Haricilerin düştüğü hataya da düşmemek gerekir. Ameller eksik olduğunda veya özellikle büyük günahlar işlendiğinde bunlar imanı etkiler, ama yok etmez. Bununla birlikte iman ve ameller arasında etkileşim vardır. Bu etkileşimsel ilişkiyi temel alarak şöyle bir formülasyon yapılabilir: İman ve amel arasındaki ilişki diyalektik bir ilişkidir. İman amelleri etkilediği gibi, ameller de imanı etkiler. İmanda nitel anlamda zayıfla ve güçlenme mümkündür. Büyük günahlar imanı ortadan kaldırmaz ama zayıflatır. Kadir CANATAN
Arap dilinde işlerliği olan üç anlamsal formülasyon düzeyi vardır. İlki, dilsel yönden dağınık yapılı düzey, ikincisi, eril, dişil, geçmiş, şimdiki ve gelecek zamanlı zamirlerin cümleye paralel olarak biçimlendigi, aniştinian ve bu nedenle kavramsal zamirler düzeyi, üçüncüsü, cümlenin veya anlaminin daha derin yapısıdır. İsimlerin Dış
Tasavvuf, hakikati siyah beyaz olarak ele almaz. Ya'ni ya sev ya terk et mantığı ile hiç bir meseleye bakmaz. Hakikat çok katmanlıdır, ve şöyle bir formülasyon çıkartacaktır sufiler: Varlıkta geçersiz diye bir şey yoktur, bâtıl yoktur, var O'lan her şey fiziksel olarak bir hikmete mebnidir. Her şeyin bir hikmeti vardır. Ebu medyen, ibnü'l Arabinin istifade ettiği. Dönemin şey'hül mağrip denilen, batının şeyhi diye tabir edilen Ebu medyen: Batılı ortaya çıkışı itibari ile gereksiz zannetme, O'da hakk'ın bir zuhuratıdır"der. Bu o kadar temel domina taştır ki, İslam düşüncesinde ki her şeyi buna göre şekillendirecek...
Cennet Uslu, Robert Nozick: Anarko-Kapitalizme Karşı Minarkizm
Nozick’in koruma şirketleri ve müşteri ilişkileri üzerinden inşa ettiği devlet teorisi, klasik liberal devlet teorisi ve pratiğinde yer alan formülasyon ve yöntemleri açıklayamaz ve meşrulaştıramaz. Nozick’in minimal devleti onu ortaya çıkaran süreç ve öncüller nedeniyle adı devlet olsa da bir özel mülkiyet işletmesidir. Minimal devleti işletenler, örneğin iflas ettikleri veya yeterince kazanmadıkları için bu şirketi/devleti feshedebilirler. Minimal devlet her şeye rağmen bir özel işletme olduğu için, Nozick’in teorisi klasik sınırlı devlet teorisinde geçerli olan oy verme, kuvvetler ayrılığı veya parlamento gibi uygulama ve kavramları açıklamak ve meşrulaştırmakta yetersizdir.