Belirsiz durumlarda bir şey yapma dürtüsünü hissederiz; herhangi bir şey –bir işe yarasa da yaramasa da... Sonrasında herhangi bir şey düzelmese bile kendimizi daha iyi hissederiz. Genellikle tam tersi olur. Özetle, fazlasıyla çabuk ve sık harekete geçme eğilimdeyizdir. Bu sebepten durum belirsiz olduğunda durumu daha iyi değerlendirebilene dek bir şey yapmayın, hiçbir şey yapmayın. Kendinizi zapt edin. “İnsanlığın en büyük talihsizliği odasında sakin sakin duramamasıdır” diye yazmıştı Blaise Pascal.
Blaise Pascal...biz insanlar şimdiki zamanı yaşamıyoruz. Kendimize geçmişi hatırlatıyor ya da gelecek için başarı planları yapmakla meşgul oluyoruz fakat mevcut anı şaşırtıcı bir kolaylıkla terk ediyoruz, sanki şimdiki zamanı yaşamak sahiden yapacak hiçbir şeyi olmayanlara õzgüymüş gibi. Sonuçta günlerimizi ya geç kalarak ya erken giderek geçiriyoruz.