Önceki devirlerde, ölçü kabul edilen şeye, ulaşmaya çabaladığımız fakat asla başarabileceğimizi ummadığımız mükemmelliğe yönelik bir arzu konusu idi. Hristiyan ideali, insani ölçüyü temsil eden Hz. İsâ gibi olmakta yatıyordu, Hz. Muhammed de Müslümanlar için aynı öneme sahipti. Günümüzde ise normallik, başkaları gibi olmak anlamına gelmektedir; yani eğer çoğunluk yanılıyorsa yanılmak, çoğunluk gayriahlaki ise gayriahlakilik normal demektir. Kısacası bu bakış açısına göre, çoğunluk daima doğru olmak zorundadır; nitekim bu varsayım demokrasinin de temelini oluşturan şeydir. Problemli olan nokta ise çoğunluğun on yılda bir fikir değiştiriyor olmasıdır.