onur erdal

Eğer yeniden başlayabilseydim yaşama, İkincisinde, daha çok hata yapardım. Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım. Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar, Çok az şeyi ciddiyetle yapardım. Temizlik sorun bile olmazdı asla. Daha çok riske girerdim. Seyahat ederdim, daha fazla. Daha çok güneş doğuşu izler, Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim. Görmediğim birçok yere giderdim. Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye. Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine. Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardandım ben. Elbette mutlu anlarım oldu ama, Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu. Farkında mısınız bilmem. Yaşam budur zaten:Anlar, sadece anlar. Siz de anı yaşayın. Hiç bir yere yanında termometre, su, şemsiye ve paraşüt almadan gitmeyen insanlardandım ben. Yeniden başlayabilseydim eğer, hiç bir şey taşımazdım. Eğer yeniden başlayabilseydim, ilkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım. Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla. Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır, Çocuklarla oynardım, bir şansım daha olsaydı, eğer. Ama işte 85 ‘indeyim ve biliyorum…Ölüyorum…
Şiir
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

onur erdal

, bir kitap okudu
7/10
·158 syf.··
2020 14. kitabı
Doris Pilkington Garimara
7.9/10 · 651 okunma
Puan vermedi·320 syf.··
Beğendi
·
2020 13. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2020 12:33
İlber hoca Türk tarih yazıcılığını ciddi bir biçimde eleştiriliyor. Özellikle Fatih Sultan Mehmed'e kadar nerdeyse hiçbir şeyin kayıt altına alınmadığını belirtiyor. Türkiye'de ki tarih eğitimini de eleştiriyor. Belki de Kültür ve Turizm Bakanlığı yerine Milli Eğitim Bakanlığı danışmanı olmalıymış. Eleştirilerden sonra Timur, Altın Orda Devleti, Kırım Hanlığı ve Osmanlı Devleti ile Türklerin altın çağı başlıyor. Soru - cevap şeklinde bir kurgu var. Kitapta özellikle Osmanlı Devletinin 3. Roma İmparatorluğu olduğu üzerinde duruluyor. 1. si Pagan 2. si Hristiyan 3. sü Müslüman Roma İmparatorluğu. Fatih Sultan Mehmed, Yavuz Sultan Selim ve Kanuni Sultan Süleyman dönemine odaklanılıyor. II. Mehmed'in gerçekten de üçüncü roma imparatorluğu üzerinde durduğu ve seferlerini bu plan dahilinde yaptığı aşikar. Sultan Süleyman da zaten II. Mehmed'in yarım kalan seferlerini tamamlıyor. Sultan Selim ise sadece doğuya sefer düzenlemesine rağmen İlber Hocaya göre o da eğer daha fazla yaşasaydı onunda sonraki hedefi İtalya olacaktı. Bu dönemler anlatılırken lisede öğrendiğim, İstanbul'un fethiyle rönesans hareketlerinin başlaması ya da Memlukler ile yapılan savaşlardan sonra halifeliğin Osmanlı Devletine geçmesi gibi bazı tarih bilgilerimi de çöpe atmak durumunda kaldım. Osmanlı Devletini üçüncü roma imparatorluğu görelim ya da görmeyelim Osmanlı Devleti bir dönem dünyaya hükmetti. Bir gün Türkiye Cumhuriyetinin de altın çağlarda anılması dileğiyle...
Tarih
Türklerin Altın Çağıİlber Ortaylı · Kronik Kitap · 20172,857 okunma

onur erdal

, bir kitap okudu
Puan vermedi·320 syf.··
Beğendi
·
3 günde okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2020 12:33
·
2020 13. kitabı
İlber Ortaylı
8.5/10 · 2.857 okunma
Boğaziçi üzerindeki üçüncü köprüye neden bu cengâver padişahın adı verildi? Bilemeyiz. İzahı da yoktur. Adet olması gerekir ama bir gerekçe de ilan edilmedi. Tarihçi Erhan Afyoncu bu köprüye imparatorluğun doğusunu ve batısını en dâhiyane biçimde tasvir eden Evliya Çelebi’nin verilmesini önermişti. Bana kalırsa da unutulan bir dâhinin adı konmalıydı; Mimar Sinan... Gerek banknotların üzerine basılan portreler gerekse bu gibi abidelere ve heykellere verilen isimlerde bir sistem yoktur. Bu büyük bir eksikliktir. Zaten Yavuz Sultan Selim köprüsünün etrafında çıkan kargaşada bu noksanın etkisini görüyorum. Bu gibi işlemler geniş bir anket konusu olmalıdır ve herkesin fikri alınmalıdır.
Sayfa 261 - Kronik·Kitabı okudu
Tarih