“Denilecek ki, despot (hükümdar), tebaalarına toplum içinde huzur sağlıyor. Kabul edelim ki öyle olsun. Fakat, despotun şan ve şeref hırsı yüzünden tebaalarının girmek zorunda kaldıkları savaşlar, doymak bilmez tamahı ve bakanlarının yaptıkları eziyetler, onları kendi aralarındaki anlaşmazlıklardan daha çok perişan ederse, bu huzurdan ne kazançları olur? Hele bu huzur tebaaların felâket ve sefaletlerine sebep olursa, bundan ne kazanmış olurlar? İnsan zindanda da sâkin yaşar ama, bu kadarı oradan memnun olmaya yeter mi ki? Kyclopes’in mağarasında hapsedilmiş olan Yunanlılar da, parçalanıp yutulmak sıralarını bekleşirken, orada sessiz sessiz yaşıyorlardı.”