Geçmişten Günümüze yahudilik Tarihi...
~ Antik yahudi tarihi'ne kısa bir bakış: MÖ 1250 yılında bölgeye (Kenan toprakları) gelen yahudiler, giriştikleri zorlu savaşlar sonunda burayı ele geçirmeye muvaffak olmuşlardı. En önemli kralları, Hz. Davud ve oğlu Hz. Süleyman olmuştur. Krallıkları döneminde bölgede tam bir hâkimiyet kurmayı başararak yahudi Devleti'ni târihte ilk
Kitap Listesi (Alıntı Değildir)
KİTAP LİSTESI 1- Küçük Prens, Antoine de Saint-Exupéry 2- Martı Jonathan Livingston, Richard Bach 3- Hayvan Çiftliği, George Orwell 4- Don Kişot, Miguel de Cervantes 5- Define Adası, Robert Louis Stevenson 6- Genç Wearther'in Acıları, Goethe 7- Çavdar Tarlasında Çocuklar,', J. D. Salinger 8- Alice Harikalar Diyarında, Lewis
Reklam
aşk sahte midir ?
Yalan olan hiçbir şeyin hissi yaşanamaz. Aşk öyle bir metafordurki, yaşadağımız duygu değişimleri inanılmaz ve anlaşılamaz bir hâlle mentalimize yansımaktadır. Halbuki bu metaforun en güçlü silahı, karşı zat ile yaşadığınız duyguların ve hislerin hep mutlu olacakmışı gibi yönündedir. Bilhassa en başta her ne kadar bu tatmin edici duyguları ele alsak da sonuç hep böyle ilerlemeyecektir. İşte bu durumlarda algılar genişler ve duygulara aldanma evresine gireriz. Aşk veya nitelendirdiğiniz herhangi sıfat her neyse, bu metafor bağımsız, saf, ve sahtedir. Beklentilerinizi vermediği zaman yalanlar, belki de öfkenizden.. bu ilk başta heves ve mutlulukla girdiğiniz evreyi oldukça aşağılarsınız. Tabiri caizse bu metaforu oluşturan belli başlı amaçların olduğuna dair; saygı, hoşgörü, nezaket, anlayış, düşünce vs. daha sayılabilecek bu güzel amaçların bir araya gelmesiyle oluşan sevgi bağıdır. Hayat her zaman bu bağda ne kadar sevgi dolu olsada işler yolunda gidecek diye bir durum söz konusu değildir. Her şeye rağmen bu yoldan pes etmemektir, vazgeçmemektir. -M. Can TUTGAÇ
ARRULETİ
"İnsanın ihanete katlanabilmesi için,ihanet edenin kendisi olması gerekir.İhanetin kurbanıysa,haini kalbinde tutması mümkün değildir"der ya
Wilhelm Genazino
Wilhelm Genazino
,
Sabahattin Ali
Sabahattin Ali
de" Bizim en büyük maharetimiz nefsimizden beraat kararı almamızdır."der ya boşuna demez çünkü insan yanlışa düşebilir de aciz ruhlar bahaneyle kendini avuturken, asil ruhlar bundan utanç duyar.Ancak bir hırsıza hırsız olduğunu söylemek,sicilini ortaya dökmek,bir haine hain demek ne hakarettir ne de utanç duyulacak bir şey.Bundan yalnızca hainler rahatsız olur.Çünkü sinsilikleri ifşa edilmiştir.Bu durumda hele ki onursuzluk yapan güçlenmiş,suçlanmasıyla mağdur rolüne bürünmüş,inkar ettiği onursuzluğun ispatını yapmamış ve iftira atılıyormuş algısı oluşturmuş,çoğunlukta olmuşsa, ihaneti ispat eden azınlıkta kalmışsa ve menfaatince yaşayanlar haklıyı değil güçlüyü seçmişse,hain kendince nefsini avutmuş demektir. İtibar-ı namusunu masaya yatıran, gelse de gelmese de kaybetmiştir, çünkü namusunu ipotek ettirmiş ve bu imajı kabul ederek yapmıştır.Ancak" hissediyorum "diyerek şansa oynadığı rulet batırınca, suçu buna karşı olanlarda arar da arlanmaz. "Kimseden çekmedik,namussuz görünen namussuzlardan çektiğimiz kadar " der ya
Kemal Sunal
Kemal Sunal
, haklı olan rahat olsun çünkü "iffedli bir yalnızlık, iffedsiz bin dostluktan iyidir". #özümdensözüm
Bekir Kerem Keşir
Bekir Kerem Keşir
Şu an İhya okuduğum için inceleme dikkatimi çekti.İncelemeye hak vermekle birlikte kalbimizin de mutmain olması adına...peki İmam Gazali ve ehli sünnet vb. eserlerine karşı bakış açımız nasıl olmalı? maksatlı sizlerle de paylaşmak istedim. 📌 İmam Gazali'nin İhya-u Ulumuddin adlı eserinde neden zayıf veya mevzu hadis var? Değerli
Kübra

Kübra

@Kubrasadik
·
20 Mayıs 23:10
Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla Yüceliğini anlamada kalp ve hâtırların şaştığı, nurlarının doğuşundan göz ve bakışların dehşete kapıldığı, gönüllerde gizleneni bilen, hükümranlığını bir vezir veya ortakla yürütmekten müstağni olan, kalpleri evirip çeviren, günahları bağışlayan, ayıpları örten, sıkıntıları gideren Allah'a hamdolsun!
Sahip olmak ya da Olmak
Mala, mülke, şöhrete, insana, bilgiye "sahip olmak" demek, onları ele geçirmek, kendine mål etmek. onlara egemen olmak ve dilediğince kullanmak anlamına gelir. Ama bu maddesel sahip oluşların sonu yoktur. İnsan hiç bir za- man yeterince şeye sahip olamayacaktır. Çünkü maddesel olan, elle tutulan aldatıcı ve geçicidir. Bu nedenle
Reklam
406 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.