Ya olduğu gibi ya da olduğumuz gibi sevip sevilelim
Bir şeyi ya olduğu gibi kabul ediyorum ya da etmiyorum: Sade sodaya limon sıkmadığım gibi kahveye veya çaya şeker de eklemiyorum. Normalde yoğun tadları hiç sevmem ama kahveyi evde yapacağımda "Asra zift gibi yapıyor. Ben yaparım." diye ablam gidiyor. Bazen yapıp götürdüğümde "Zift içirmeyeceksin değil mi?" deyip gülüyordu. Ben de "Imm bugün vicdanlı günüm o yüzden bu sefer size göre hazırladım." diye gülüyordum. Ama benim azaltmış halim onlara hafif yine acı geliyormuş. Bir de bana demez mi "Sen eskiden nescafeyi yoğun sütlü içerdin. Neden Türk kahvesini zıkkım gibi içiyorsun?" "Artık çocuk olmadığım ve de baya yıl geçmiş olduğu için olabilir sanki ha, değişiklik ne garip (!)." deyip muzip ses tonuma bakışlarımı da eklemiştim. Aromaları baya hafif seviyorum, hafif halleri bana normal geliyor: Dokundurtmak yetiyor. (: Kendisi bunu bildiği için kahveyi böyle içmeme şaşırıyor. Ki ben aslında hep yaptığım gibi yaparken onlar azaltmış ama farkında değiller. Bazen o gelir "Bugün kahveyi ben yapacağım, nedense ağız tadıyla içmek istiyorum. Zehirlenmek değil der." Bazen ben de "Bugün kahveyi ben yapmak istiyorum kaç gündür özledim. Su içmek yerine keyifle kahve içmek istiyorum." derdim. Bir ara ilk kez içemediğim kahvenin telvesi küçük kupanın %65' i falandı. Ve söz de babam için yorgunluk kahvesi yaparken mayışmış olduğumdan ne kadar koyduğumu hem hatırlayamadım hem de ölçemedim. Kahveyi aldım babam ilk yudumunu içerken yüzünü buruşturmuş ama bir şey demedi. Ben de hiç ona bakmadığım için fark etmedim ta ki 3-4 yudumdan sonra telveye yetişip "Asra sen kahve değil telve yapmışsın. Direkt bardağa kahveyi atıp getirseydin daha hafif olurdu." deyince ilk şaka yapıp uğraştığını sandım. Sonra kendim yudum alırken "Oww cidden bu ne, içilecek kısmı o kadar az ki en azından
Bakışlar...
Bence Fahim Bey'in yüzünün cazibesi, biraz hüzünlü olmakla beraber vicdanlı, imanlı, tok, rahat ve insanı bıktırmayan, sanki kemallerini bulmuş geniş bakışlı gözlerinden geliyordu. Bunlar belki hariçten ziyade kendi içlerine bakan, her şeyin bol ve kibarlığın tabii olduğu bir devirde yetişmiş ve hâlâ o zaman-lardaki şeylere inanır ve kendi kendine, "Hey gidi günler hey!" der gibi bize güya oradan, karşıki sahilden, o geçmiş zamanın mürüvvetleri içinden sanki biraz merhametle bakan bakışlardı. Ben, hep, Saffet Hanım eğer umduğum gibi bir kadınsa kendisini Fahim Bey'de teshir etmiş olan bu kibar bakışlı gözler olmalıdır, diye düşünürdüm. Fakat bu şüphesiz çocukça bir düşünceydi ve pek muhtemeldir ki aldanıyordum. Zira bir karı koca arasındaki sırlar nasıl tahmin edilebilir ve bu kadar karışık ve karanlık bir mevzuda neye istinaden hangi isabet ümidiyle bir teşhis konulabilir? Karı koca değil, herhangi insanlar arasında muhabbet veya nefretin sebeplerini tahmine, tahlile sanki imkân var mıdır? Fahim Bey ve Biz
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Neder Neşet Usta Ağla sazım ağlanacak zaman Kalmamış bu devirde dürüst insan Aman sazım aman halllarımız pek yaman Yokmudur anlayıştan nasibi olan
Şiir

Emir

@Emir_ozel0949
·
“Keşke”
Keşke herkes iç sesi kadar dürüst olsaydı , keşke herkes bi o kadarda anlayışlı olsaydı , keşke, keşke insan ,hep insan olduğunun farkında olarak yaşasaydı.
Alıntı
3 günlük üyelerin bitmek bilmeyen istek ve şikayetleriyle dolu akış :/ bu devirde birilerini memnun etmek çok zordur, akışa bırakın
Duygu ve Düşünce
Muharrem ayında Hakka sığınalım Karnımın tam ortasında, Dipsiz bir kör kuyu var, Önüne ne gelirse yutar. Nemli, soğuk, karanlık ve paslı, mesut.çiftci-KÖR KUYU Es selam Aleyküm ve Rahmetullah Allahın bereketi üzerimize olsun Allah Tealanın 99 ismi ile başlarım sözüme değerli edebiyat defteri ailesinin kıymetli üyesi Mesut çiftçi karnımda kör kuyu var diyip başlıyor kıymetli dizelerine ve bize nefis canavarını haber veriyor öyle bir canavarki ona iman eden tüm orduları yenilgiye uğratır o bizi kelime i şehadetten islamın şerefinden uzak tutar oysaki biz Allah Tealaya iman eden kullar Allah yolunun bir fedaisi isek ilk önce nefsimizle o kör kuyu ile cenk etmeli yusufları o kör kuyudan çıkarabilmeliyiz müminin kardeşliği aynı acıyı çekip hissettiği zaman başlar oysaki biz Wilheim Reichin dinle küçük adam kitabında dediği gibi (Senin gibi olmadığı için onu ‘dahi’ ya da ‘tuhaf’ olarak adlandırıyorsun.)bizim gibi olmayanları kör kuyulara atıyor yada üstün ve haketmediği makamlar kazandırıyoruz muharrem ayına girmiş bulunuyoruz bu ay hicri yılın ilk ayı olup dört haram aydan biri olarak kabul edilir kıymetli şairim mesut.çiftci dilerimki Mübarek Muharrem ayı haram kuyusunun kapanım helal kapıların açıldığı bir ay olur çünkü muharrem kelimesi sözlükte haram kılınan sakınılan saygı duyulan en kutsal aylardandır dipsiz kuyuların nemi ve pasından Cenabı Hakka sığınıp güvenirim Aşure ve muharrem ayı   Ne yapsam olmadı unutamadım Islandım yağmurda alışamadım Bir seni sevdim de kavuşamadım Dön artık dön geri her neredeysen mstfztrk-Her Neredeysen Allahın selamı ve 99 ismi esmasının bereketi hepimize olsun edebiyat defteri ailesinin kıymetli şairi sevdimde kavuşamadım dön artık yağmurda ıslandım alışamadım derken arzusuna kavuşamayanlara sesleniyor evet hepimizin bir kavuşma
Din
İyi kalp beş para etmiyor bu devirde! Kötü olmak da bize göre değil. Arafta kaldık öyle ..