Uzun zamandır övgü dolu yazılar, tanıtımlar okuduğum Bjørn Hansen Üçlemesini nihayet okudum. Norveç’in önemli yazarlarından Dag Solstad tarafından yazılan ince sayılabilecek kitaplardan oluşuyor üçleme. İsimlerinin içerikleriyle bir ilgisi olduğu düşüncesindeydim ama yokmuş. Dag Solstad’ın kitaplarının sırasına göre isimlendirilmişler. İsimleri ve
Şubat ayını 6 kitapla tamamlamış bulunuyorum. #Tavsiyeniteliğinde okuduğum kitapları bırakmak istiyorum. Herkese keyifli okumalar dilerim😊 (En alta geçen 25 ayın kitaplarını da bırakacağım. Yorum, fikir ve düşüncesini merak ettiğiniz kitapları sorabilirsiniz.)
ŞUBAT AYI
1-Alınyazısı Saati(Sezai Karakoç)
2-Tasavvuf Bahçeleri(Necip Fazıl
Herkese Selamlar
Yeni yılın ilk ayı dopdolu geçti. Birbirinden farklı güzel kitaplar okudum.
Toplam 9 Kitap ve 2875 sayfa kitap okumuş oldum.
1. Sırça Köşk - Sabahattin Ali
2. Köpek gibi büyütülmüş çocuk - Dr. Bruce D. Perry
3. Bulantı - J. Paul Sartre'
4. Kızıl Nehirler - Jean Christophe
5. İki şehrin hikayesi - Charles Dickens
6. Her insan yalnızdır - Simone de Beauvoir
7. Değersiz bir hayat - Hanya Yanagihara
8. Kitap yiyici - Stephane Malandrin
9. Senin olan seni bulur - Kinsun
Peki siz kaç kitap okudunuz ?
Kitabın konusunu kısaca özetlemek gerekirse; Alain Roquentin'in varoluş ve hayata dair sorgulamalarından oluşuyor.Var olmak,var oluşçuluğu dibine kadar sorguluyor.Bazen hiçbir şeyin var olmadığını (nihilizimi) savunuyor,sonra sorgulamalarla varım ben diyor.Sanırım yazarın da bu konuda kafası epey karışık.Ya da felsefedeki "sorgulamalarla bilgiye ulaşırız" metodunu kullanmaya çalışmış bilemiyorum.Ama net bir şekilde söyleyebilirim ki karakterimiz ağır bir depresyon yaşıyor.Hayata bakış açısı hep karamsar.Bir kere de mutlu ol be adam,dediğim yerler oldu okurken.Böyle karamsar kitapları severim ama buna rağmen okurken "off hadi gül azcık bu kadar da değil" dediğim ve sıkıldığım yerler oldu.Okunur mu,diye sorarsanız valla bence okunur.1,2 yer sıkıyor diye de okunmamazlık edilemeyecek bir kitap.
BulantıJean-Paul Sartre · Can Yayınları · 202122,7bin okunma
Ocak ayını 8 kitapla tamamlamış bulunuyorum. #Tavsiyeniteliğinde okuduğum kitapları bırakmak istiyorum. Herkese keyifli okumalar dilerim😊 (En alta geçen 24 ayın kitaplarını da bırakacağım. Yorum, fikir ve düşüncesini merak ettiğiniz kitapları sorabilirsiniz.)
OCAK AYI
1-)Ansızın Yola Çıkmak(Rasim Özdenören)
2-)Ölüm ve Ötesi(İmam Gazali)